رویکرد بنیاد شهید حمایت از اجرای آثاری با محوریت ایثار و شهادت است

سه‌شنبه 8 می 2018 در 16:22


نشست خبری ششمین دوره جشنواره ملی ایثار با حضورمرتضی حسینی دبیر جشنواره و مدیر کل هنری و تلویزیونی شاهد و محمد لارتی دبیر علمی جشنواره در محل سالن اجتماعات بنیاد شهید برگزار شد.

در ابتدای نشست مرتضی حسینی به بررسی و اهداف برگزاری جشنواره پرداخت وگفت : اداره کل هنری شاهد در سه بخش هنرهای نمایشی ، اداره سیمای شاهد و اداره قرآن معارف اسلامی به فعالیت پرداخته است . در سال ۹۷ هم سیاست گذاری هایمان در حوزه نمایش ، نمایش نامه نویسی و فیلم با رویکرد بررسی زندگی ایثارگران ، بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالاهای ایرانی است و بعد از برگزاری جشنواره قصد داریم سفارش هایی برای نوشتن این موضوعات به هنرمندان بدهیم.

وی در بخش سخنانش به روند ارسال و انتخاب آثار پرداخت و متذکر شد : از میان آثار ارسالی ۲۲ اثر از ۱۸ استان برای حضور در جشنواره انتخاب شدند و محور اصلی بیشتر آثار در باره ایثار و شهادت بود .

این مدیر در باره شروع به کار و زمان برگزاری جشنواره گفت : فراخوان جشنواره در پاییز ۹۶ در دو بخش خیابانی و صحنه ای انجام شد و ۵۶۸ اثر برای حضور در جشنواره متقاضی شدند .از این تعداد ۳۹۰ اثر در بخش صحنه ای و ۱۷۸ اثر در بخش خیابانی بود ودر نهایت ۲۲ اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شدند .افتتاحیه جشنواره در ۲۱ اردیبهشت در کرمانشاه و اختتامیه هم در ۲۴ اردیبهشت ماه خواهد بود .

حسینی در باره برگزاری کلاس های آموزشی نیز عنوان کرد : در این دوره از جشنواره کلاس آموزشی با موضوعیت نمایش درمانی با حضور دکتر مجید امرایی و دو پرفسور و دکتر اروپایی برگزار می شود .

این مدیر با اشاره به حضور رایگان علاقمندان به تئاتر از برنامه و اجراهای جشنواره خاطر نشان کرد : برنامه های جشنواره در چهار سالن دو مجتمع انتظار و قدیر اجرا می شود . برای برگزاری جشنواره شهرداری ، شورای شهر ، میراث فرهنگی و انجمن نمایش کرمانشاه حمایت های زیادی انجام دادند و دو اثر منتخب جشنواره به دبیرخانه جشنواره بین الملی تئاتر فجر معرفی می شود .

اظهار نظر