رویداد احیا و مرمت هتل گیلان نو آغاز شد

یکشنبه 12 آگوست 2018 در 07:32


شهرداری در تقش تسهیلگر در این فعالیت همراه بخش خصوصی است .

عصر امروز حال و هوای خیابان فردوسی رنگ دیگری داشت . درب های هتل گیلان نو بعد از مدت ها بازگشایی شد تا اهالی و اصحاب رسانه به این مجموعه ارزشمند وارد شده و در جشن آغاز فرآیند طرح احیاء این هتل حضور یافتند .

ساعت ۱۶ همه آمدند و برنامه در سادگی و مردمی خودش آغاز شد . گروه پذیرایی سنتی ، نصب نقشه ها و اسناد قدیمی مالکیت و چند تصویر از حیاط هتل در محوطه مرکزی قابل توجه بود .

پیمان حسین محسنی شهردار قلب طهران و هیئت همراه جهت تشویق تیم خصوصی و کسبه و اهالی محل که برای نجات این ساختمان تلاش کردند وارد هتل شدند .

شهردار منطقه ۱۲ طی سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از بافت تاریخی برای آیندگان از نقش تسهیل گرایانه منطقه گفت و از همه دست اندرکاران این رویداد که برای اولین بار در تهران برگزار می شد ؛ تشکر نمود .

پیمان حسین محسنی در بخشی از صحبت های خود به نقش تسهیل گرایانه منطقه اشاره کرد و گفت : ما به هیچ عنوان مداخله ای نخواهیم داشت و صرفا مالک باید جهت طی مراحل قانونی درخواست خود را ارایه تا پس از هماهنگی با میراث فرهنگی و رعایت مقررات شهرسازی فرآیند مرمت و احیاء هتل گیلان نو را آغاز نمایند .

شهردارمنطقه ۱۲ ادامه داد : برآورد این است که حداکثر طی یکسال این واحد آماده بهره برداری شده و به ارایه خدمات گردشگری و اقامتی به شهروندان و توریست ها بپردازد .

پروفسور تکمیل همایون هم در این رویداد آمد و از خاطرات قدیمی اش گفت . از دارالفنون تا گیلان نو و از زمان هایی صحبت کرد که از مدرسه و در مسیر زنده بودن هتل را به یاد دارد .

در ادامه این مراسم  محمد احمدی دبیر شورا یاری محله ی فردوسی در مراسم اولین رویداد مرمتی قلب طهران (هتل گیلان نو)که با مشارکت بخش خصوصی،شهروندان و شورایاران برگزار شد،گفت؛این ملک در سال ۱۳۰۵ تاسیس و تا سال ۱۳۸۳ مسافرگیری می کرده است.
وی در ادامه گفت؛ در سال ۱۳۹۲ این هتل به خانواده ی عامری فروخته شد و ما به عنوان شورای عالی، این ملک را با همکاری دکتر محسنی احیا کردیم.

احمدی از احیای این منطقه و بازسازی به عنوان هتل و رستوران با نام علا الدوله خبر داد و گفت:این پروژه ظرف ۹ ماه آینده تکمیل میشئد.

اظهار نظر