رونمایی از پوسترچهارمین مجمع توسعه فناوری، نمایشگاه و کنفرانس سالانه یافته های نوین عمران، معماری و صنعت ساختمان ایران

یکشنبه 29 سپتامبر 2019 در 22:42


پوسترچهارمین مجمع توسعه فناوری، نمایشگاه و کنفرانس سالانه یافته های نوین عمران، معماری و صنعت ساختمان ایرانرونمایی شد.

 

عصر امروز مراسم رونمایی از پوستر چهارمین کنفرانس بین المللی و بزرگ ترین و معتبر ترین مجمع مهندسین راه و ساختمان کشور بر گزار شد.

این کنفرانس را با حمایت بیش از ۱۰۰ مرجع علمی- دانشگاه -انجمن و نهادی های فعال صنعت ساختمان در ۲۶-۲۷-۲۸ آذر ماه ۱۳۹۸ همزمان با هفته بزرگداشت پژوهش در دانشگاه تهران “دانشکده فنی سالن شهید چمران” با رویکرد علم و فناوری برای بهینه سازی فنی و اقتصادی صنعت راه و ساختمان در حوزه مهندسی عمران،مهندسی معماری ،علوم شهری و علوم وابسته برگزار خواهد نمود.

این کنفرانس یکی از بزرگترین و مهمترین چالش جامعه بشری در قرن حاضر را که همانا مسکن و حمل و نقل است مد نظر قرار داده است.

در ادامه این مراسم برگزار کنندگان از پژوهشگران، استادان، مدیران، کارشناسان، دانشجویان و همه علاقمندان به مباحث صنعت راه و ساختمان دعوت کردند تا با ارسال نتایج تحقیقات و دستاوردهای خود در قالب مقالات علمی و کاربردی، در برگزاری هر چه پربارتر این کنفرانس از جهت علمی برگزار کنندگان آن را یاری کنند.

همچنین از شرکت ها و فعالین عرصه صنعت راه و ساختمان کشور دعوت شد تا با حضور خود در نمایشگاه جانبی کنفرانس، آخرین محصولات و خدمات خود را به اطلاع متخصصین داخلی و خارجی حاضر در کنفرانس برسانند. امید است با توجه بیشتر به روش‌های عملی و اقتصادی در مباحث صنعت راه و ساختمان، راه‌های استفاده بهینه از فناوری را در اولویت‌های پژوهشی و اجرائی کشور قرار گیرد.

در ادامه این نشست خبری امیر سرتیپ دکتر نامی فعال در حوزه آمایش و مسکن اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی در سالهای گذشته توانسته است امنیت را در حوزه مسکن برقرار کند.

وی افزود: متخصصان در شرایط سخت کار می کنند تا این فضای مطلوب را برای مردم فراهم کنند.

دکتر نامی در ادامه گفت: فضای مخوف می تواند مشکلاتی را برای مسئولین نظام مهندسی ایجاد کند، به نظر می رسد بایستی به آمایش سرزمین یا همان آمایش ملی که می تواند اقتصاد مطلوب و زندگی مطلوب را برای مردم داشته باشد پرداخته شود.

همچنین در ادامه این نشست دکتر فرهادی رییس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران گفت: همه کسانی که دروس دانشگاهی را گذرانده اند واحدی به نامه فلسفه علم را داشته اند که برای برخی رشته و برای برخی بین رشته ای بوده و اجباری بوده است این درس پیرامون آسان کردن کیفیت زندگی برای زندگی انسانها تدوین شده است.

وی تصریح کرد: شهر ظرفی است که انسان مظروف آن است و باید شاخص های لازم را برای مظروف خود داشته باشد . انسانها باید جایی زندگی کنند که کرامت انسانیش حفظ شود فلسفه وجودی انسان این است که به صفات اقدس الهی پی ببرد لذا قاعدتا باید شهر و مسکنی ایجاد شود که انسان بتواند فرصت فکر کردن ضمن داشتن آرامش و امنیت را داشته باشد.

فرهادی ادامه داد: انسان در زندگی ۴ رسالت دارد اول خود را بشناسد،‌دوم خدا را سوم دیگران و رسالت چهارم شناخت محیط زیست است و رسالتی است که در قبال اینها دارد .

وی با اشاره به اینکه هر آن چیزی که انسان استفاده می کند از محیط زیست است تاکید کرد: از ساختمان گرفته تا پوشش و حتی غذایی که استفاده می شود از خدمات محیط زیست است و قطعا در قبال آنها رسالتی وجود دارد و آنهم تامین زیر ساختها برای حفظ و حراست آنها است.

در ادامه این جلسه مهندس دباغ گفت: یکی از معضلات بزرگی در چنین کنفرانس هایی دیده می شود همایش های موازی است که برگزار می شود لذا به سازمان نظام مهندسی توصیه می شود در جهت افزایش بهره وری چنین کنفرانسهایی آنها را با یکدیگر تجمیع کنند .

وی افزود: پیرامون آموزش دانشگاهها باید گفت که هنوز تدریس در دانشگاهها بروز نشده و اکثر فارق التحصیلان رشته های مهندسی ساختمان تکنولوژی روز دنیا را نمی شناسند. لذا برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند در شناساندن ایده‌های و طرح‌های جدید و بروز دنیا به فارق التحصیلان کمک کند.

دکتر جهانبخش در ادامه این نشست گفت: موضوع توسعه موضوعی است که یکپارچه و زنجیر وار و همه جانبه است وقتی رشد و توسعه و گسترش نامتوازن است یک موجود زنده دچار اشکال می شود و وقتی از توسعه صحبت می شود باید به تمام فرآیندهای آن توجه کرد.

وی خاطر نشان ساخت: در حوزه ساختمان سه محور مورد اهمیت است که اگر به توازن برسد نتیجه درستی دارد اولین فرآیند، فرآیند های طبیعی است که تاکید بر محیط زیست دارد دومین فرآیند اجتماع و فرهنگ است و فرآیند سومی مبتنی بر تکنولوژی و رشد و توسعه در صنعت ساختمان سازی است.

در ادامه علی نبی ئی دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست خبری چهارمین مجمع توسعه فناوری نمایشگاه و کنفرانس سالانه یافته‌های نوین عمران معماری و صنعت ساختمان با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران امروز از بنر این همایش رونمایی کرد گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران وظایف مهمی در جهت بهبود کیفیت حوزه ساخت و ساز بر عهده دارد و همین موضوع باعث افزایش استقبال مهندسان در این حوزه شده است.

او ادامه داد: حضور مهندسان در این بخش نقش موثری در جهت رشد و توسعه فناوری‌های نوین در این حوزه دارد.
نبی ئی با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت در حوزه ساخت و ساز ضرورت استفاده از فناوری در این بخش بیشتر احساس می‌شود افزود: فناوری‌ها خود نقش موثری در عرصه ساخت و ساز دارند و ما در این دوره باید ساختمان‌هایی را بسازیم که درآن‌ها از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده باشد.
دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و فناوری‌ها در حوزه ساخت و ساز باعث می‌شود که سازه‌های ساختمانی در مقابل زلزله از ایمنی کافی برخوردار باشند و ما هر چه به این سمت پیش رویم شاهد کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی خواهیم بود.

او توضیح داد: برخی افراد تصور می‌کنند که استفاده از فناوری‌های نوین و حضور استارتاپ‌ها باعث کاهش اشتغال در حوزه‌ها به ویژه حوزه ساخت و ساز می‌شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که حضور در این عرصه نه تنها زمینه ساز کاهش اشتغال نمی‌شود بلکه باعث افزایش میزان اشتغال و همچنین کیفیت ساخت و ساز می‌شود.

نبی ئی بیان کرد: توجه به حوزه معماری و ساخت و ساز نه تنها باعث می‌شود که ما زندگی بهتری داشته باشیم بلکه زمینه ساز بهبود وضعیت ساخت و ساز و افزایش حضور سرمایه گذاران به این بخش می‌شود.

او ادامه داد: در گذشته تصور می‌کردند که استفاده از شیشه در ساختمان‌ها باعث کاهش کیفیت و افزایش خطر در برابر حوادث می‌شود، اما هم اکنون با ورود تکنولوژی به این عرصه شاهد ایجاد شیشه‌هایی در ساختمان‌ها هستیم که ورود نور و حرارت را به ساختمان‌ها کنترل می‌کنند و تمامی آن‌ها در برابر زلزله مقاوم هستند.

انتهای پیام/

اظهار نظر