دریافت ویکند توسط ناظران شرعی و بهداشتی ممنوع است

چهارشنبه 27 فوریه 2019 در 18:51


مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: دریافت مبلغی تحت عنوان ویکند با ابلاغ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی توسط ناظرین شرعی و بهداشتی ممنوع است.
پیمان فلسفی مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای اینکه هزینه‌های واردات گوشت قرمز از کشورهای دیگر کم شود به دنبال کاهش تعداد اعزام ناظران هستیم.

وی افزود: همچنین سامانه محصولات پروتئینی در داخل کشورمان راه‌اندازی شده که به عنوان گلوگاه واردات این محصولات را رصد می‌کند و می‌تواند صدور گواهینامه حلال را از داخل کشور انجام دهد.

مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:‌ براین اساس صدور این گواهینامه که در گذشته دو ماه طول می‌کشید اکنون به دو روز تقلیل یافته که این امر موجب تعجب مسئولان برزیلی نیز شده است.

فلسفی گفت: با انجمن واردکنندگان نیز مذاکره شده است تا به هر نحوی که می‌شود هزینه‌های واردات گوشت قرمز به کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: با ابلاغ حجت‌الاسلام تقوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی دادن مبلغی تحت عنوان ویکند به ناظران شرعی و بهداشتی در کشورهای دیگر ممنوع شده است زیرا این مبلغ مازاد بر حق ماموریت این ناظران است.

مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: همه این مبالغ در واقع از جیب مردم پرداخت و منجر به افزایش هزینه‌های واردات می‌شد.

فلسفی در پاسخ به اینکه آیا در گذشته اطلاعی از دریافت حق ویکند توسط ناظران وجود نداشت، گفت: با آمدن حجت‌الاسلام تقوی به وزارت جهاد کشاورزی جلوی دریافت این مبلغ گرفته شد هر چند قبل از آن نیز ممنوع بوده اما اجرایی نمی‌شد.

بنابراین گزارش، فلسفی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با انتشار تصویری در فضای مجازی مبنی بر فروش مرغ ذبح نشده( سرنبریده) در بازار گفت: این عکس مربوط به ۴ سال قبل است، به هر حال ممکن است در هر صنفی متخلفی پیدا شود که با آن متخلف برخورد لازم صورت گرفته است.

وی گفت: جلد ۴ دانشنامه اسلامی منابع طبیعی و محیط زیست نیز به زودی رونمایی خواهد شد. همچنین ایجاد اولین رادیوی اینترنتی بخش کشاورزی تحت عنوان رادیو جهاد توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه انجام خواهد شد.

فلسفی در پایان صحبت‌های خود گفت: در ۲۴ اسفندماه نیز در مراسم عبادی – سیاسی نماز، جمعه بازاری خواهیم داشت که در آن اقدام به توزیع محصولات تنظیم بازاری شب عید می‌شود.

وی درباره محصولاتی که در این روز عرضه می‌شود افزود: فعلا توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری به قیمت مصوب، نهایی شده است اما ممکن است محصولات دیگری اضافه شود.

اظهار نظر