خبر خوش مالیاتی برای تولیدکنندگان/ 22 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شد

سه‌شنبه 11 سپتامبر 2018 در 19:45


رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جزئیات کاهش نرخ مالیات بخش تولید، گفت: برای ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی برگه تشخیص صادر شد.

سید کامل تقوی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جزئیات کاهش نرخ مالیات بخش تولید، گفت: علاوه بر کاهش پنج درصدی نرخ مالیات برای تولیدکنندگان، برای ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، برگه تشخیص صادر شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی با اشاره به اینکه مطالعاتی پیرامون کمک به بخش تولید و کاهش نرخ مالیات بخش واقعی تولید صورت پذیرفته است، افزود: پیشنهاداتی در این زمینه وجود دارد که برای تصویب آن نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی هستیم.

تقوی‌نژاد تأکید کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده است و برگه تشخیص برای آن‌ها صادر شد.

وی با اعلام این خبر که در یک استان ۳ هزار میلیارد تومان سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف از افراد بی‌سواد کشف کرده‌ایم، گفت: تنها در یک پرونده بیش از ۸۸۰ میلیارد تومان گردش مالی در حساب بانکی یک نفر کشف شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: در پنج ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد وصول شد که از این میزان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم عوارض پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع طرح تحول سلامت نیز ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در پنج ماه امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده است.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص اطلاعات مربوط به خریداران سکه گفت: اطلاعات ۵۰ نفر اول خریداران سکه از بانک مرکزی دریافت شد که به شورای هماهنگی اقتصاد پیشنهاد دادیم خریداران تا ۲۵ سکه معاف از مالیات و خریداران بیش از یک‌هزار سکه تا ۳۵ درصد مالیات بپردازند.

وی با بیان اینکه برای یک واردکننده خودرو ۸۳۰ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیات صادر شد، با ارائه خبری عجیب افزود: یک سبزی‌فروش با دریافت ۳ میلیون تومان، شناسنامه خود را در اختیار افراد سودجو قرار داده و ۱۲ میلیارد تومان بدهی مالیاتی برای این شخص صادر شده است همچنین برای یک فرد لحاف‌دوز هم ۳۰ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی صادر شده است.

تقوی‌نژاد در خصوص اظهارنامه‌های الکترونیکی هم گفت: در سال جاری ۱۰۰ درصد اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی صادر شده که این موضوع در سطح دنیا یک رکورد محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هم گفت: از ابتدای وصول مالیات ارزش افزوده بیش از ۲۶۲ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت شده که ۸۹ هزار میلیارد تومان آن به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد درآمد ناشی از مالیات ارزش افزوده خودابرازی و توافق طرفین بود دلیل علت مخالفت برخی‌ها با مالیات ارزش افزوده را فرار از شفافیت و مشخص شدن طرفین معاملات ذکر کرد.

تقوی‌نژاد گفت: سازمان مالیاتی مجوز بررسی تراکنش‌های بالای ۵ میلیارد را دارد که بر همین اساس بیش از ۶ هزار تراکنش مشکوک مورد رسیدگی قرار گرفته و ۱۲ هزارمیلیارد درآمد مالیاتی شناسایی شده است.

معاون وزیر اقتصاد از تمرکز ویژه بر روی معاملات بورس کالا خبر داد و گفت: در مناطق آزاد ۴ هزار میلیارد تومان مالیات و جریمه صادر شده است.

وی در خصوص پدیده شرکت‌های صوری و کاغذی گفت: در سال گذشته، ۵۰۰ شرکت صوری شناسایی شد که به‌نظر می‌رسد، کل شرکت‌های صوری حدود ۴ هزار شرکت باشد.

 

اظهار نظر