تنها مرکز تشخیصی و درمانی سرطان دستگاه «IMRT» است

جمعه 23 فوریه 2018 در 23:15


نائب رئیس هیئت مدیره روشنا با اشاره به بخش های این مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان سرطان، افزود: این کلینیک شامل بخش‌های پرتودرمانی، شیمی‌درمانی و تصویربرداری، آزمایشگاه، اورولوژی و گوارش است.

دکتر منیر حداد روانپزشک و نائب رئیس هیئت مدیره روشنا،در حاشیه رونمایی و افتتاح یکی از پیشرفته ترین تکنیک های درمان سرطان که تا کنون در اختیار و انحصار سه کشور آمریکایی و اروپایی بوده است و برای اولین بار در ایران اجراء می شود یکی از خدمات مورد نیاز بیماران را روانپزشکی دانست و گفت: ارتقاء سلامت روان یک خدمت مهم برای بیمارهای این مرکز است که علاوه بر افراد خاص، تمامی افراد نیز می توانند برای درمان ، به این مرکز مراجعه کنند .

وی با بیان اینکه علایمی مانند انکار و استرس بیماران این مرکز را تهدید می کنند گفت: در طی مراحل درمان ،با توجه به مصرف داروها بیماران دچار مشکلات روانی می شوند که با قرار دادن کلینیک روانپزشکی در مرکز روشنا می توان به آنها کمک کرد .

حداد افسردگی و بی خوابی را یکی از نشانه های بیماری سرطان دانست و گفت: بیماران با مصرف کردن داروهای خود دچار این عوارض می شوند و قرار داشتن این کلینیک در این مرکز به درمان آنها کمک می کند .

وی ادامه داد: برای کمک به روحیه بیماران مراکز تفریحی و برنامه های شاد داریم که به بالا بردن روحیه بیماران کمک کرده و آرامش روان را برای آنها به ارمغان می آورد .

حداد با اشاره به ارتباط جسم به روان گفت : با ارتقاء دادن سطح روان می توان روند درمان جسم را سرعت بخشید .

وی در پایان به تخصصی بودن این مرکز اشاره کرد و گفت: مرکز تخصصی روشنا خدمات تخصصی تری را از مراکز روان درمانیهای دیگر ارائه می دهد. درمان سرطان در گرو سلامت روان بیماران است

 

 

اظهار نظر