تقدیر از سرباز كوچك امام(ره) در دانشگاه تهران

چهارشنبه 13 فوریه 2019 در 13:57


به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و برخی از نهادهای دانشگاه تهران؛ نشست صمیمانه با سرباز کوچک امام(ره)(مهدی طحانیان) و تقدیر از ایشان، روز یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

آزاده سرافراز مهدی طحانیان کسی است که در سنین نوجوانی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و با شجاعت ، حاضرجوابی‌ها و خنده‌هایش، «عدنان خیرالله» وزیر دفاع صدام را در دوران جنگ تحمیلی به تحیر وا‌داشت. علاوه بر این، برای اینکه خبرنگار زن خارجی بتواند با او مصاحبه کند او را وادار به حفظ حجاب کرد.
پیرامون زندگی و خاطرات مهدی طحانیان که دانش آموخته رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران است تا کنون دو اثر به چاپ رسیده است،«تمام سیزده سالگی ام» و «سرباز کوچک امام(ره)».
درکتاب سرباز کوچک امام (ره) که مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است ،خاطرات دوران اسارت مهدی طحانیان در سنین نوجوانی در زندان‌های رژیم بعث عراق (۱۳۶۱ تا ۱۳۶۹) روایت شده است.
دربخشی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این کتاب آمده است:
سرگذشت این نوجوان شجاع و با هوش و صبور در اردوگاه‌های اسارت، یکی از شگفتی‌های دفاع مقدس است؛ …خوب است سست‌پیمان‌های مغلوب‌دنیاشده، نگاهی به امثال این نوشته صادقانه و معصومانه بیندازند، شاید رحمت خدا شامل آنان شود.

اظهار نظر