تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن روابط عمومی ایران و موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران،امضا شد

چهارشنبه 12 آگوست 2020 در 18:06


با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن روابط عمومی ایران و موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران، مرحله تازه‌ای از خدمات‌دهی به تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی عضو اتاق تهران در زمینه توسعه و تقویت حوزه روابط عمومی شرکت‌ها، آغاز شد.
صبح امروز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه و همزمان با روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، با حضور اعضای هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران، مدیرعامل موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی اتاق تهران و مدیر امور تشکل‌ها و مسولیت اجتماعی اتاق تهران تفاهم‌نامه‌ای با محور ارائه خدمات آموزشی در حوزه روابط عمومی به تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی بین موسسه آموزش اتاق تهران و انجمن روابط عمومی ایران به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، مصطفی درویشی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی اتاق تهران، با یادآوری روز ملی تشکل‌ها و مسولیت اجتماعی، شروع همکاری‌ها میان اتاق تهران و انجمن روابط عمومی ایران را گامی دیگر در تقویت بدنه اجرایی تشکل‌ها از سوی اتاق تهران دانست و تصریح کرد که از ظرفیت‌های حرفه‌ای این انجمن می‌توان برای ارتقای دانش فنی و اجرایی روابط عمومی تشکل‌ها و بنگاه‌های عضو اتاق تهران استفاده کرد.

وی کارکرد و نقش امور روابط عمومی در توسعه و خلاقیت بیشتر در بنگاه‌های اقتصادی را انکارناپذیر دانست و عنوان کرد که با ایجاد دپارتمان مشترک میان نخبگان و متخصصان روابط عمومی کشور و موسسه آموزش اتاق تهران، بتوان نقش و جایگاه روابط عمومی در ساختار سازمانی بنگاه‌ها با هدف رشد و توسعه کسب‌و‌کار را ارتقا داد.

غلامرضا ملکی مدیر امور تشکل‌ها و مسولیت اجتماعی اتاق تهران نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه فراخوان دومین دوره MBA ویژه تشکل‌ها اواخر شهریورماه امسال از سوی اتاق تهران اعلام می‌شود، یادآور شد که در این دوره، سرفصل آموزشی در حوزه روابط عمومی نیز گنجانده شده و دبیران تشکل‌های حاضر در این دوره آموزشی می‌توانند از مبانی تخصصی مرتبط با این بخش آگاهی یابند.

وی برگزاری کارگاه عملی ویژه روابط عمومی در تشکل‌ها را یکی از زمینه‌های همکاری انجمن روابط عمومی ایران و اتاق تهران در این دوره آموزشی عنوان کرد.

وحید تقی‌خانی، مدیرعامل موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران نیز با اشاره به آغاز همکاری‌ها میان این موسسه و انجمن روابط عمومی ایران، از تدوین و برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره MBA ویژه تشکل‌ها طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد که در این دوره آموزشی، دانش‌پذیران که از بدنه اجرایی تشکل‌ها هستند، علاوه برسایر دروس مرتبط، با اصول حرفه‌ای توسعه روابط عمومی و نقش این حوزه در ارتقای کمی و کیفی بنگاه‌های اقتصادی آشنا خواهند شد.

وی همچنین تصریح کرد که بر اساس این تفاهم‌نامه، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موسسه آموزشی اتاق تهران در کنار دانش و تخصص انجمن روابط عمومی ایران برای ارتقای شاخص روابط عمومی در بنگاه‌ها و تشکل‌ها قرار می‌گیرد.

همچنین، خسرو رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران طی سخنانی، شروع همکاری این انجمن با اتاق تهران را گامی بلند در مسیر ترویج اهمیت و نقش روابط عمومی در سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها عنوان کرد و گفت: با همکاری مشترک این دو نهاد، بستری مناسب و رو به جلو در عرصه توسعه فعالیت کسب‌و‌کارها در کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه و موقعیت کنونی اتاق تهران در نظام تصمیم‌سازی در اقتصاد کشور، اظهار امیدواری کرد طی همکاری انجمن روابط عمومی ایران با این نهاد بخش‌خصوصی، شاخص روابط عمومی در بخش‌های اقتصادی کشور، ارتقا یافته و در راستای کمک به توسعه فعالیت بنگاه‌ها قرار گیرد.

ابوالقاسم حکیمیان خزانه‌دار و عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران نیز شروع همکاری این انجمن با اتاق تهران را به فال نیک گرفت و تصریح کرد که این همکاری دو جانبه می‌تواند در تربیت کارشناسان نخبه و با مهارت‌های ویژه در عرصه روابط عمومی برای بخش‌خصوصی، نقش‌آفرینی کند.

همچنین حسن نصیری، مدیر آموزش انجمن روابط عمومی ایران نیز در سخنانی، با بیان اینکه در دنیای امروز، روابط عمومی‌ها به عنوان عضوی از تیم رهبری سازمان‌ها، ایفای نقش می‌کنند، ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ در سازمان‌ها و به ویژه تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را ضروری دانست و آغاز همکاری میان این انجمن و موسسه آموزش اتاق تهران را فرصتی ایده‌آل برای تربیت مدیران و کارشناسان روابط عمومی در بنگاه‌ها و شرکت‌های بخش‌خصوصی عنوان کرد تا به گفته وی، بخش روابط عمومی در ایران نیز به مانند آنچه که در دنیای امروز شکل گرفته‌است، در جایگاه و تیم رهبری سازمان‌های قرار گیرد.

اظهار نظر