تعهدات مدیران «تاصیکو» برای سود بلندمدت / چرایی کاهش سودآوردی این شرکت

دوشنبه 29 آوریل 2019 در 19:11


امروز همزمان با فرایند سفارش‌گیری عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، نشست خبری با حضور حضور احمد زمانی، مدیرعامل، روح الله حسینی مقدم، معاون ناشران شرکت بورس، عبدالله شیرمحمدپور، عضو هیات مدیره و مدیرعامل اسبق هلدینگ صبا تامین، بهروز خالق، مدیر امور مجامع و سرمایه‌گذاری‌های شستا برگزار شد.

مدیران شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در نشست خبری امروز به بررسی آخرین وضعیت مالی و ارائه توضیحات تکملی درباره اهداف و برنامه‌های آتی شرکت پرداختند.

امروز همزمان با فرایند سفارش‌گیری عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، نشست خبری با حضور حضور احمد زمانی، مدیرعامل، روح الله حسینی مقدم، معاون ناشران شرکت بورس، عبدالله شیرمحمدپور، عضو هیات مدیره و مدیرعامل اسبق هلدینگ صبا تامین، بهروز خالق، مدیر امور مجامع و سرمایه‌گذاری‌های شستا برگزار شد.

حسینی مقدم: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین دارای تیم تخصصی در بخش مالی بوده که ملاحظات بازار سرمایه را به طور جدی پیگیری می‌‌کند و گزارش‌های به موقع را به اطلاع سهامداران می‌رساند.

در شروع نشست خبری این هلدینگ با خبرنگاران، روح الله حسینی مقدم، معاون ناشران شرکت بورس با ارائه پاره‌ای از توضیحات درباره ارزش افزوده‌ای که شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در بازار سهام به وجود می‌آورد گفت: انتظار داریم در عرضه اولیه امروز شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین که دارای پوتفوی مطلوبی بوده که حجم عظیمی از آن را شرکت‌های پذیرفته در بورس تشکیل می‌دهد، خیلی زود شاهد خروج سهامدارن مشارکت‌کننده نباشیم و دوره بلندمدت را مد نظر داشته باشند.

حسینی مقدم با تاکید بر لزوم شفافیت اطلاعاتی در بازار سهام عنوان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین دارای تیم تخصصی در بخش مالی بوده که ملاحظات بازار سرمایه را به طور جدی پیگیری می‌‌کند و گزارش‌های به موقع را به اطلاع سهامداران می‌رساند.

احمد زمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین نیز در ادامه این نشست خبری به خبرنگاران گفت: هلدینگ صدر تامین امروز عرضه شده، اما سال‌هاست شفافیت را سرلوحه کار خود قرار داده است. بیش از ۹۲ درصد از پرتفوی این هلدینگ، شرکت‌های بورسی هستند که شفافیت آنها تضمین شده است. هیچ‌گونه ابهام، حاشیه و بدهی در این شرکت وجود ندارد و به جرات می‌توان گفت یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی بوده که می‌تواند از نظر شفافیت و سودآوری در بورس تهران پیشرو باشد.

زمانی در ادامه گفت: صادرات شرکت‌های غیربورسی ما،علاوه بر بازار افغانستان و عراق به کشورهای معتبر اروپایی، آمریکای شمالی و شرق آسیا نیز در حال انجام شدن است. قیمت ۲۲۰ تومان، قیمت مناسبی بوده و به نظر می‌رسد حتما حمایت مناسبی از آن خواهد شد.
مطالعه بیشتر:
بررسی اولین عرضه اولیه سال ۹۸ / «تاصیکو» چه ویژگی‌هایی دارد؟

در پایان این نشست، بهروز خالق، مدیر امور مجامع و سرمایه‌گذاری‌های شستا در جمع خبرنگاران عنوان کرد: شستا یکی از شرکت‌های فعال بازار پولی و مالی بوده که نسبت به سایر بنگاه‌های اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: پرتفوی این مجموعه را هفت گروه تشکیل می‌دهد، هلدینگ «تاپیکو» در صنعت پتروشیمی، هلدینگ «تیپیکو» در صنعت دارو، هلدینگ سیمان، هلدینگ مالی و پولی، صدر تامین در صنعت فولاد، رایتل در تلفن همراه و هلدینگ صنایع عمومی دربرگیرنده شرکت‌های مختلفی که امکان انتقال به هلدینگ‌های تخصصی را ندارند.

خالق عنوان کرد: در راستای خروج از بنگاه‌داری و سیاست دولت، چهار شامل عرضه‌اولیه شرکت‌های سرمایه‌گذاری تابعه، ادغام شرکت‌ها، انحلال شرکت‌هایی که فعالیتی ندارند و فروش و واگذاری در جهت کاهش تصدی‌گری شستا در دستور کار شرکت قرار داد.
مطالعه بیشتر:
بازدهی ۲٫۷ درصدی بورس / به هر کد چه تعداد سهم «تاصیکو» رسید؟ (اینفوگرافیک)

در بخش پرسش و پاسخ مدیران و خبرنگارن، احمد زمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در پاسخ به سوال تجارت‌نیوز درباره کارنامه نامطلوب ۹ماهه نماد تاصیکو و افت سودآوردی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته گفت: بهتر است ملاک تصمیم‌گیری را به زمان انتشار صورت‌مالی سالانه شرکت که سال مالی آن ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ است موکول کرد، چون سود هر سهم افت نکرده، این مقایسه با درآمد حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها به نام فولاد مبارکه صورت گرفته اما در سال جاری برنامه‌ای برای فروش دارایی ها نداشتیم و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها افزیش پیدا کرده، رقم درج شده سود عملیاتی در امیدنامه ۴۰۲ میلیارد تومان بوده در حالی که در جلسه معارفه، عایدی سود حداقل به ۶۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

اظهار نظر