تشریح جزئیات همایش سراسری تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران

شنبه 2 دسامبر 2017 در 18:26


دکتر محمدرضا حسنی آهنگر صبح امروز در نشست خبری “همایش سراسری تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران” با توجه به بیانات مهم رهبری در اردیبهشت امسال گفت: مقام معظم رهبری هر سال در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام حضور پیدا می کنند از بیانات ایشان یکسری ماموریت‌ها استخراج می‌کنیم و سعی می کنیم به آن عمل کنیم.

وی افزود: امسال ۲۰ اردیبهشت در دانشگاه حضور پیدا کردند و فرمودند کاش اقتصاددانان مومن ما بیایند برای مردم ما تشریح کنند، تدابیری را که دشمن ما آن سوی مرزها به کار می‌گیرند تا ما نتوانیم در داخل کشور اقتصاد قوی محکم و مستقل داشته باشیم.

حسنی آهنگر با اشاره به آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع از مستضعفان و فلسطین تاکید کرد: شعارهای انقلاب با منافع مادی جبهه استکبار در تضاد بود و منافع آنها را به خطر می انداخت و می اندازند؛ وقتی منافع خود را مورد هجوم دیدند شروع به تهاجم در ابعاد مختلف کردند.

وی با اشاره به تلاش های خصمانه دشمنان از جمله کودتاهای ناکام و هشت سال جنگ تحمیلی افزود:وقتی هیچ کدام از اهداف دشمن تحقق پیدا نکرد برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند و امروز دشمنان در بعد جنگ نرم که یکی از ابعاد آن جنگ اقتصادی و تهاجم اقتصادی است در تلاشند.

رییس دانشگاه امام حسین(ع) گفت: از بیانات مقام معظم رهبری می توان دریافت که ایشان جنگ اقتصادی را جنگ سخت می دانند که باید به مانند آن مبارزه کرد.

حسنی آهنگر با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان تاکید کرد: یک جبهه از اقتصاددانان مومن کشور با هدف تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی دشمن برای مردم تشکیل شد.

وی افزود: رهبر انقلاب نظرشان بر این است که در جنگ اقتصادی هم به مانند دفاع مقدس و جنگ سخت عمل کنیم، این جبهه را تشکیل دادیم.

رییس دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: جبهه ای که کماندوهای آن ارتشی و سپاهی نیستند، محققان و پژوهشگران، اساتید دانشگاهی و اقتصاددانان مومن هستند. و این اساتید از جریان‌های مختلف هستند و فراجناحی انتخاب شدند.

حسنی آهنگر تاکید کرد: محورهای این همایش به گونه‌ای انتخاب شدند که راهبردها، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های حوزه اقتصادی تبیین شود.

وی ادامه داد: از سخنرانان این همایش مسئولین اقتصادی دولت، هیئت رئیسه سپاه، اساتید دانشگاه و مدیران بانک‌ها هستند.

رییس دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: محورهای همایش سراسری تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران عبارت است:

۱- تبیین مفهوم، مصادیق و شیوه‌های تهاجم اقتصادی

۲-تبیین راه‌های مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن

۳-تجربیات تاریخی مقابله با تهاجم اقتصادی همه جانبه علیه ایران

۴- الزامات تهاجم اقتصادی دشمن (نهادی و ساختاری کشور برای کارآمد بودن مقابله با دشمن)

حسنی آهنگر در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و همزمان با ایام پیروزی جبهه مقاومت در سرکوبی توطئه آمریکا رژیم اشغالگر قدس و ارتجاع عرب همایش یک روزه «تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی دشمن و راه های مقابله» روز دوشنبه ۱۳ آذر در تالار اندیشه دانشگاه امام حسین علیه‌السلام برگزار می گردد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که ۱۳ آذرماه در دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام) برگزار خواهد شد، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام) و مسعود درخشان عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی به سخنرانی و ارائه نظرات خود در باب این موضوع خواهند پرداخت.

تبیین مفهوم، مصادیق و شیوه های تهاجم اقتصادی دشمن، تبیین راه های مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن، تجربیات تاریخی مقابله با تهاجم اقتصادی در ایران و سایر کشورها و الزامات نهادی، قانونی و ساختاری مورد نیاز کشور برای مقابله کارآمدتر با تهاجم اقتصادی دشمن از مهم ترین اهداف همایش سراسری تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران محسوب می شود.

 

اظهار نظر