تخریب ۷ رستوران در فرحزاد

پنج‌شنبه 20 دسامبر 2018 در 17:57


شهردار منطقه ۵ گفت: در محدوده فرحزاد و جاده سولقان ۷ رستوران تخریب، ۲۴ رستوران پلمپ و ۱۷ رستوران دستور موقت گرفته است.

رجبعلی خسروآبادی در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد یکصد روزه در شهرداری منطقه ۵ تهران اظهار داشت: سیاست ما شفافیت و صداقت در عمل است و در منطقه با این نگاه جلو رفته‌ایم تا بتوانیم خدمت‌رسانی مطلوب‌تری داشته باشیم.

وی افزود: یکی از عمده مشکلات شهرداری منطقه ۵ در حوزه شهرسازی بوده است، بنابراین دفتر پیگیری را در معاونت شهرسازی ایجاد کردیم.

وی گفت: در ملاقات‌های عمومی نخست، ۸۰ درصد مواردی که مطرح می‌شد در حوزه شهرسازی بود، ولی در دو هفته اخیر با اقدامات صورت‌گرفته از ۲۰ ملاقات عمومی، تنها ۵ مورد در حوزه شهرسازی مطرح شده بود.

خسروآبادی افزود: در حال حاضر منطقه ۵ بیشترین ارزش افزوده ملک را دارد و می‌تواند قطب گردشگری غرب تهران محسوب شود. این منطقه با این نگاه باید به سمت کارکردهایی برود که سکونت‌پذیری داشته باشد. در حال حاضر ۱۰ درصد از جمعیت تهران در منطقه ۵ سکونت دارد و در این منطقه می‌توان پاسخگوی حوزه‌های گردشگری بود.

شهردار منطقه ۵ افزود: در حال حاضر پارک کوهسار ۶ هزار هکتار است که تنها یک هزار هکتار آن در محدوده شهری و ۵ هزار هکتار دیگر در حوزه منابع طبیعی محسوب می‌شود، بنابراین در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با منابع طبیعی برای ایجاد تفرجگاه ملی در آن منطقه هستیم و باید در این زمینه گونه‌های گیاهی مربوط به پارک نیز حفظ شود.

وی افزود: پتانسیل‌های بسیار قوی در منطقه ۵ وجود دارد که حجم زیادی از سرمایه‌گذار را می‌تواند به این منطقه بیاورد.

خسروآبادی بیان داشت: احیای رودخانه کن که از ۶ منطقه تهران می‌گذرد را آغاز کرده‌ایم، چرا که در حال حاضر یکی از معضلات شهر تهران، منطقه کن است که نه روستایی و نه شهری محسوب می‌شود، در این خصوص شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که توسعه کن انجام شود.

وی ادامه داد: با کمک کمیسیون ماده ۵ امیدواریم بعضی از اقدامات را در حوزه ساماندهی کن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز ستاد بازآفرینی در منطقه ۵ تشکیل می‌شود و امیدواریم هر چه سریع‌تر حوزه کن و فرحزاد تعیین تکلیف شود.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه رستوران کن و فرحزاد باید ساماندهی شود، گفت: بعضی از خدماتی که در این رستوران‌ها ارائه می‌شود غیربهداشتی است و تاکنون ۷ رستوران تخریب، ۲۴ رستوران پملپ و ۱۷ رستوران دستور موقت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه بودجه سال ۹۸ شهرداری منطقه ۵ را براساس نیازهای محلات تدوین کردیم، گفت: ما باید در محلات اقداماتی را انجام بدهیم که مردم از آن استقبال کنند.

وی درباره حریم منطقه ۵ تهران گفت: با دادستان از حریم بازدید داشته‌ایم، مشکلات را اعلام کرده‌ایم و با بخشدار و دهیار موضوع حریم تعیین تکلیف شود.

خسروآبادی درباره ساخت و ساز در باغات کن و فرحزاد گفت: در حال حاضر ما در انتظار مصوبه شورای شهر تهران در خصوص برج‌باغ‌ها هستیم که این مصوبه نقشه راه ما در منطقه می‌شود، در حال حاضر نمی‌توان در این منطقه در حوزه باغات اقدامی انجام دهیم.

شهردار منطقه ۵ درباره مجتمع تجاری کوروش در منطقه ۵ تهران گفت: معمولا پیوست‌های ترافیکی را برای بعضی از پروژه‌ها نمی‌بینند، اگر در روز اول برای این پروژه‌ها عقب‌نشینی اتفاق می‌افتاد، معضل این چنینی دیده نمی‌شد،‌ بنابراین احداث پارکینگ طبقاتی را برای این مجتمع درنظر داریم.

اظهار نظر