بیمه آرایشگران باید جزء مشاغل سخت تامین اجتماعی قرار گیرد

شنبه 26 ژانویه 2019 در 17:46


مدیر کل پالمانی وزارت دادگستری نداشتن بیمه صنف آرایشگران را مشکل جدی بای این صنف دانست، و افزود: آرایشگری از شغل هایی است که همیشه به خاطر نوع کار از نظر بهداشتی در معرض ابتلا به انواع بیماریهای ریوی ،پوستی و بیماریهای دیسک کمر و گردن و واریس و انواع بیماریهای مرتبط با این شغل قرار دارد.

عسگر جلالیان مدیر کل پارلمانی وزارت دادگستری و حقوقدان عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در دیدار با شهربانو عابدی نایب رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای ایشان برای پیگیری دغدغه و رفاه اعضای محترم صنف، حمایت خود را برای تحقیق اهداف این صنف اعلام کرد.

مدیر کل پارلمانی وزارت دادگستری گفت: از دغدغه های این صنف در خصوص اعمال ضریب سختی کار بانوان شاغل در آرایشگاهها و در معرض مواد شیمیایی و مشکلات جسمی ناشی از ایستادن های مداوم آگاهی داشته و آماده همکاری جهت تحقق این اهداف هستیم.

وی اذعان داشت: باید حمایت های بیمه بازنشستگی مشاغل سخت از زنان کار آفرین در حوزه صنعت زیبایی تقویت شود و از این صنف که عموما سرپرستی و مدیریت خانوار را نیز به عهده دارند بیش از پیش حمایت های لازم صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: اتحادیه باید درخواستی را جهت طرح بیمه بازنشتگی مشاغل سخت برای کمیسیون اجتماعی تهیه و ارسال کند تا موضع در روند درخواست و جریان بررسی و مطالعه قرار گیرد.

 

اظهار نظر