برگزیدگان علوم و فناوری فرهنگی جایزه ملی تعالی گردشگری را دریافت می‌کنند

دوشنبه 18 فوریه 2019 در 23:04


ایمانی خوش‌خو گفت: فعالان حوزه علم و فناوری اسفند ماه امسال جایزه خود را در جشنواره تعالی فرهنگی دریافت می‌کنند.

برگزیدگان علوم و فناوری فرهنگی جایزه ملی تعالی گردشگری را دریافت می‌کنندبه گزارش حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین ایمانی خوش‌خو رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در نشست خبری این پارک که امروز برگزار شد با اشاره به جایزه ملی تعالی گردشگری اظهار کرد: روز یکشنبه پنج اسفند ماه جایزه ملی تعالی گردشگری به برگزیدگان در سه رده تعهد به تعالی، اشتهار به تعالی و تندیس تعالی تعلق می‌گیرد.

رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با بیان اینکه ۵۰ مؤسسه و شرکت برای حضور در این جایزه اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: از میان این ۵۰ شرکت ۲۳ مورد ارزشیابی شده‌ و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد و فناوری اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در ۴۰ سال دوم با انقلاب باید به صورت راهبردی اداره شود و نباید فراموش کنیم که فرهنگ منبعی خدادادی برای پیشرفت کشور‌هاست.

ایمانی خوش خو ادامه داد: منابعی که بدون وابستگی به خارج و با تکیه بر توان داخلی باشد سبب اشتغالزایی مؤثر می‌شوند.

رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با بیان اینکه ایده برگزاری جایزه ملی تعالی گردشگری از سه سال پیش مطرح شده بود گفت: با وجود آن که از سه سال گذشته ایده برگزاری این جشنواره مطرح شده بود، اما امکان تحقق آن وجود نداشت که سرانجام با تأسیس پارک علوم فناوری‌های نرم این ایده محقق شد و امسال در اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی یادآوری کرد: در کنار برگزاری این جشنواره رویداد‌های دیگری برای ارتقای فرهنگ برگزار می‌شوند و نخستین جشنواره طراحی، بسته بندی صنایع خلاق و فرهنگی هم ۲۸ مرداد ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

در ادامه مراسم مهدی عباسی معاون فناوری پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی درباره برگزاری نخستین جشنواره طراحی بسته‌بندی صنایع خلاق و فرهنگی اظهار کرد: آذر ماه امسال دبیرخانه برگزاری جشنواره طراحی بسته‌بندی صنایع خلاق و فرهنگی آیین‌نامه و مقررات این جشنواره را به صورت رسمی اعلام کرد.

معاون فناوری پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی درباره جلب حامیان برای برگزاری این جشنواره گفت: بهار سال آینده آثار دریافت می‌شوند و تیر ماه داوری و ارزشیابی نهایی انجام می‌شود و در نهایت مرداد ماه ۹۸ جشنواره برگزار و برگزیدگان آن اعلام می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی اهمیتی بسیار زیاد دارد، اظهار کرد: این حوزه را فروشنده خاموش می‌خوانند و برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند به قدرت حضور ایران در صحنه‌های اقتصادی کمکی به‌سزا می‌کند.

عباسی درباره مخاطبان اصلی جشنواره بسته‌بندی بیان کرد: مخاطبان این جشنواره وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها هستند.

معاون فناوری پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به جشنواره تعالی گردشگری صنعت گفت: این جشنواره سال آینده برگزار می‌شود و فراخوان آن در تابستان امسال ارائه خواهد شد.

 

اظهار نظر