برگزیدگان بيستمين جشنواره جوان خوارزمی معرفی می‌شوند

یکشنبه 16 دسامبر 2018 در 20:07


دبیر بیستمین جشنواره خوارزمی گفت: برگزیدگان بیستمین جشنواره جوان خوارزمی دوشنبه با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری معرفی می‌شوند.

علیرضا الهیاری در نشست خبری جشنواره جوان خوارزمی که صبح امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: بیستمین جشنواره جوان خوارزمی، دوشنبه ٢۶ آذرماه در سالن خوارزمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار میشود.

دبیر بیستمین جشنواره خوارزمی گفت: تقدیر از برگزیدگان این جشنواره با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود و از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز دعوت شده تا در این مراسم حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: فراخوان این دوره از جشنواره که از فروردین‌ماه اعلام شد و ثبت‌نام متقاضیان نیز در مردادماه خاتمه پیدا کرد. طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه براساس موضوع از طریق سامانه مکانیزه برای ارزیابی به ۱۶ گروه تخصصی ارسال شد و کارشناسان داوری روی طرح‌ها را آغاز کردند.

الهیاری به تشریح آمار این دوره از جشنواره جوان خوارزمی پرداخت و گفت: در بخش دانش‌پژوهان و فناوران ۶۷۵ طرح در سامانه ثبت شد که از این تعداد ۱۹ طرح از سوی گروه‌های تخصصی انتخاب شد.

دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی اضافه کرد: هیأت داوران جشنواره وظیفه بررسی علمی، فنی، ارزشی و رتبه‌بندی طرح‌های اجرایی توسط گروه‌های تخصصی را برعهده دارد که پس از جلسات متعدد، تعداد ۱۲ طرح را به‌عنوان طرح‌های برگزیده نهایی بخش دانش‌پژوهان و فناوران انتخاب کرد.

وی ادامه داد: در دسته پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی علوم پایه رتبه اول و دوم، در گروه زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی رتبه دوم، در گروه فناوری‌های شیمیایی رتبه دوم، انتخاب شد. همچنین در پژوهش‌های کاربردی در گروه تخصصی مکانیک رتبه دوم و سوم و در گروه هنر رتبه دوم براساس نظر هیأت داوران انتخاب شد.

الهیاری تصریح کرد: هیأت داوران برای طرح‌های توسعه‌ای در گروه تخصصی برق و کامپیوتر یک نفر را شایسته رتبه اول و در گروه مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات یک نفر را برگزیده رتبه دوم اعلام کردند و در نوآوری نیز در گروه برق و کامپیوتر و مکانیک به‌ترتیب برگزیدگان به‌عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: در بخش دانش‌پژوهان و فناوران طرح‌ها توسط پژوهشگران و فناوران گروه سنی زیر ۳۵ سال به دبیرخانه ارسال شد و در بخش دانش‌آموزی، دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه با حداکثر ۲۰ سال سن در شاخه‌های نظری، فنی‌حرفه‌ای و کارودانش شرکت کردند.

 

اظهار نظر