برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در ۱۸ رشته

سه‌شنبه 25 دسامبر 2018 در 13:51


نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم عصر امروز، چهارم دی‌ماه در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم عصر امروز، چهارم دی‌ماه با حضور محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت در محل این معاونت برگزار شد.
در ابتدای این نشست و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت ضمن تقدیر و تشکر از حضار در مراسم و عرض تبیرک به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع)، اظهار کرد: از حدود سه سال قبل حرکتی آغاز شد که در مسیر آن بتوانیم با مراکز و دستگاه‌های دیگر کشور که شبیه به این آزمون را در سطح ملی برگزار می‌کنند، همکاری و هم‌افزایی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در این زمینه طی سال گذشته قدم مهمی در این رابطه برداشته شد و توانستیم این آزمون را با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور همزمان در تمامی استان‌های کشور برگزار کنیم.
خسروی تصریح کرد: اما امسال دو قدم مهم دیگر در این مورد برداشته شد و علاوه بر وزارت ارشاد و سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش نیز به این مشارکت افزوده شده است که در اینجا از مسئولان این وزارتخانه برای همکاری و هم‌افزایی در برگزاری آزمون تشکر و قدردانی می‌کنم.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت بیان کرد: امسال حرکت مبارک دیگری نیز آغاز شد که همکاری با طرح قرآنی ۱۴۵۲ بود. این طرح توسط شبکه قرآن و معارف سیما اجرا می‌شد که طی این مشارکت، اجرای طرح در برنامه‌های آزمون مشترک دستگاه‌هایی که بدان اشاره شد نیز قرار گرفت.
وی افزود: همچنین، شاهد برگزاری آزمون ویژه برای کارکنان دولت بودیم که این آزمون تا فردا به پیان می‌رسد. در این آزمون تعداد ۵۵ هزار نفر از کارکنان دولت ثبت نام کرده بودند که در نهایت بیش از ۴۹ هزار نفر در آن شرکت کردند و همگی این عزیزان بلافاصله پس از اتمام آزمون کتبی، از نتایج خود باخبر شدند.
خسروی تصریح کرد: برای دو هزار نفر از برگزیدگان این آزمون به قید قرعه جوایزی در نظر گرفته شده است و برای تمامی افرادی که توانسته‌اند تا نمره ۱۶ از ۲۰ را در آزمون کسب کنند نیز گواهینامه صادر می‌شود که طبق آن می‌توانند از مدت هشت ساعت آموزش ضمن خدمت بهره‌مند شوند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت در رابطه با آزمون آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیز گفت: این آزمون سال‌های گذشته در ۲۶ یا ۲۷ رشته برگزار می‌شد که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، امسال در ۱۸ رشته و سه گروه حفظ (شامل ۸ رشته)، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (شامل ۷ رشته) و آموزش‌های الکترونیکی (شامل سه رشته) برگزار می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نیز در برنامه‌ریزی امسال بیشتر در زمینه حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم فعالیت دارد که به صورت گسترده نیز بدین امر پرداخته است، اظهار کرد: امیدواریم با این هم‌افزایی و مشارکتی که بین دستگاه‌های مختلف در این زمینه ایجاد شده، نتایج بسیار مطلوبی از طرح‌های مد نظر به دست آوریم.

اظهار نظر