برندگان خوش شانس قرعه کشی نیک آفرین مشخص شدند

جمعه 15 اکتبر 2021 در 10:37


با برگزاری مراسم قرعه کشی جشنواره قرض الحسنه نیک آفرین ، برندگان خوش شانس این قرعه کشی مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، در این مراسم که با حضور نماینده مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران ارشد بانک و نمایندگان محترم هیئت نظارت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دادستانی کل کشور بر گزار شد، دکتر احمد بهاروندی عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ قرض الحسنه گفت: سنت قرض الحسنه همواره هم به لحاظ فرهنگی و هم آیینی مورد تاکید بوده و بانک کارآفرین نیز آن را در دستور کار خود قرارداد است.

مراسم قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه نیک آفرین ۷
وی با اشاره به اینکه خداوند نیز تاکید زیادی بر امر قرض الحسنه داشته است ادامه داد: دو نکته در خصوص قرض الحسنه با نگاه به اقتصاد ایران و نیز جنبه اجتماعی آن بیان می کنم.

جنبه اجتماعی :

از مطالعات در حوزه اقتصاد اسلامی اینگونه به دست می آید که در خصوص مسائل اقتصادی، اسلام بیشتر به تعیین حدود و مرزها پرداخته و کمتر از آن به طور مصداقی ارائه طریق کرده است. از جمله مواردی که در آن به طور مصداقی و تاکیدی به اعلام نظر پرداخته شده، موضوع قرض الحسنه است. خداوند فرموده است که “هر کس به دیگران قرض حسن بدهد انگار به من قرض داده و جبران آن به عهده من است”.

اما با نگاه به اقتصاد ایران :

همانگونه که می دانید اقتصاد ایران با تورم مزمن دست به گریبان است که خود ریشه در افزایش نقدینگی دارد، در این بین از جمله عللی که همواره در خصوص افزایش نقدینگی از آن سخن به میان می آید نرخ بالای سود سپرده های بانکی و قدرت زایش و خلق پول از این مسیر است و از این منظر، قرض الحسنه مصداقی خواهد بود از عوامل کاهنده و محو کننده رشد نقدینگی. لذا می توان گفت که ترویج سنت قرض الحسنه آثار مبارکی هم از جنبه اجتماعی و هم از منظر اقتصادی برای جامعه ما به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه گفت : به همین منظور و پس از تاکیدات جناب آقای دکتر فرزین مدیرعامل محترم بانک و همکاری های همکاران خوبمان در بانک، جشنواره قرض الحسنه بانک کارآفرین با نام ” نیک آفرین” برگزار شد تا در ترویج این سنت و افزایش مقوله قرض الحسنه گامی برداشته باشیم .
این عضو هیات مدیره بانک، با اشاره به امارهای ارائه شده از میزان مشارکت مشتریان در این طرح با ابراز خرسندی گفت: با توجه به آمار موجود نزدیک به ۷۰ درصد سپرده گذاران در این جشنواره مشتریان حقیقی هستند که این خود نشان از ارج نهادن به مقوله قرض الحسنه است.

مراسم قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه نیک آفرین ۶
بر اساس این گزارش و طبق اعلام های قبلی جوایز تعیین شده نخستین دوره جشنواره نیک آفرین ۵ جایزه یک میلیارد ریالی، ۵۰ جایزه صد میلیون ریالی ، ۵۰۰جایزه ده میلیون ریالی و میلیاردها ریال جوایز نقدی دیگر است که فهرست برندگان جشنواره پس از تایید نتایج از سوی هیئت محترم نظارت از طریق سایت بانک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اظهار نظر