ایجاد آرامش در نیمی از جمعیت کشور وظیفه اصلی سازمان تامین اجتماعی است

یکشنبه 8 آوریل 2018 در 20:43


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی وظیفه اصلی این سازمان را ایجاد آرامش خاطر برای جمعیت تحت پوشش این سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی با وجود مشکلات فراوانی که در سال گذشته کل کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، توانست با تلاش مضاعف تمامی مجموعه، به تمامی تعهدات خود در مقابل بیمه شدگان عمل نماید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان در مراسم تکریم و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با حرکت های کوچک و به هم پیوسته، به نتایج مثبت و تحول های عمیق و گسترده ای برسیم.
وی در خصوص وضعیت حوزه درمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: تاکید بر تقویت زیرساخت ها و ایجاد بستر مناسب برای تحولی که آیندگان به آن نیاز دارند، هدف اصلی فعالیت های این سازمان است.
دکتر درخشان ادامه داد: تقویت و ارتقاء زیرساخت های فناوری اطلاعات بعنوان پایه و اساس تحول در دنیای امروز، اصلاح شیوه مدیریت بیمارستانها و تشکیل هلدینگ درمان، برقراری نظام ارجاع داخلی بعنوان یک سیستم پذیرش شده در جهان به منظور ارتقاء کیفیت خدمات به بیمه شدگان، اصلاح شیوه پرداخت و نوسازی و به روز رسانی تجهیزات پزشکی مراکز درمانی ملکی، از برنامه های سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان بوده است که در سال جدید نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه برای حذف صف های نوبت دهی در مراکز درمانی، سیستم ارجاع راه حل اساسی و ریشه ای است که دنیا نیز به سمت آن رفته است، گفت: تقویت زیرساخت ها در حوزه درمان، تاکید بر زیرساخت های IT به عنوان اساس تحول دنیای امروز در بخش درمان و اولویت احداث مراکز درمانی در مناطق دور دست و مرزی، از برنامه های مهم سازمان تامین اجتماعی است.
وی در تشریح طرح نظام ارجاع داخلی گفت: این طرح در حال حاضر در پنج استان کشور به صورت پایلوت در حال اجراست و به تدریج در کل کشور پیاده سازی می شود که رفع بسیاری از مشکلات درمان در تامین اجتماعی خواهد بود.
سیدفاضل حیدری بلوکی مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان نیز در ادامه این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این استان، گفت: ۵٢درصد جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
دکتر لیلا خدری مدیر درمان سابق تامین اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم، به ارائه گزارش عملکرد یک ساله مدیریت درمان پرداخت و گفت: افزایش تعداد تخت فعال بیمارستان خلیج فارس به ٢۴٠ تخت، خرید یک دستگاه MRI، پنج دستگاه رادیوگرافی دیجیتال، ماموگرافی و دستگاه آرتروسکوپی، ارتقاء تشکیلات درمانگاه های عمومی قشم و بندرلنگه به تخصصی، از مهمترین این اقدامات بوده است.
دکتر مریم امیری مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم، گفت: امیدوارم با همکاری مجموعه مدیریت درمان استان بتوانم از این امانت به خوبی پاسداری کنم.
وی کنترل هزینه ها و صیانت از حقوق بیمه شدگان به عنوان حق الناس و حفظ کرامت انسانی بیمه شدگان و کارکنان سازمان را از مهمترین برنامه های کاری عنوان کرد و گفت: حفظ کرامت انسانی وظیفه ای است که بر دوش همه ماست و باید آن را به عنوان سرلوحه کار خود برای همه مراجعین درنظر داشته باشیم.

اظهار نظر