اولین رویداد استارتاپی در راستای گسترش صلح رونمایی شد

دوشنبه 11 مارس 2019 در 15:36


دکتر کریمی طبسی در مراسم جشن استقلال لیتوانی که روز یکشنبه ۱۹ اسفند مصادف با ۱۰ مارس در هتل بزرگ تهران با حضور مهمانانی از مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه و جمعی از تجار و بازرگانان برگزار شد، از اولین رویداد استارتاپی در راستای گسترش صلح رونمایی کرد.

این رویداد با حمایت سفیر صلح جهانی با محوریت صلح و محیط‌زیست،‌ صلح و کارآفرینی،‌ صلح و گردشگری،‌ صلح و فناوری اطلاعات،‌ صلح و اقتصاد، ‌صلح و سلامت،‌ صلح و فرهنگ و هنر،‌ صلح و ارتباطات و صلح و جامعه و در راستای حمایت و امیدآفرینی در میان نخبگان برگزار شد تا به سه طرح برتر جوایز ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی اهدا شود. با توجه به استقبال گسترده از این طرح، کنسولگری لیتوانی در ایران تصمیم گرفت تعداد طرح‌های منتخب را به ۵ گزینه ارتقا دهد که به هر یک مبلغ ۵ میلیون تومان اختصاص یافت.
کنسول لیتوانی در ایران همچنین اعلام کرد این رویداد همچنان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ارائه طرح‌های خود با محوریت صلح در ماه‌های آینده اقدام نمایند.
محسن کریمی طبسی با تأکید بر همکاری‌های انجام‌شده میان ایران و لیتوانی در مورد صدور ویزا نیز گفت: امروز صدور ویزا از سوی کنسولگری لیتوانی در تهران مانند سایر سفارتخانه‌های اروپایی انجام گرفته و مدارک تمامی علاقه‌مندان به سفر به این کشور دریافت و مراحل صدور ویزا پیگیری می‌شود.
وی افزود: البته هنوز در زمینه انگشت‌نگاری مشکلاتی وجود دارد که مستلزم سفر به ترکیه است اما در حال انجام مذاکراتی با کشور ایتالیا هستیم تا انگشت‌نگاری در سفارت این کشور در تهران انجام شود.
این دیپلمات روابط ایران و لیتوانی به ویژه در زمینه‌های اقتصادی را رو به گسترش خواند و اظهار داشت: در گذشته بیشتر بحث واردات از لیتوانی مطرح بود اما در حال حاضر به دنبال صادرات به این کشور هستیم. در این راستا و با توجه به ظرفیت‌های شاخص تولید دارو در ایران، مجوزهای لازم را برای صادرات مواد اولیه دارو به لیتوانی گرفته‌ایم و امیدواریم سال آینده شاهد رشد خوبی در مناسبات اقتصادی میان دو کشور باشیم.
کریمی طبسی با اشاره به موضع کشور لیتوانی در قبال برجام تصریح کرد: لیتوانی بارها به‌طور مشخص اعلام کرده که تابع اتحادیه اروپا است و تا زمانی که بروکسل به برجام پایبند است، لیتوانی هم از آن حمایت می‌کند و این کشور برای گسترش همکاری در چارچوب اس‌پی‌وی و اینستکس در همه زمینه‌ها آماده همکاری است.

اظهار نظر