امکان تهیه پیوست ترافیکی برای اطلس مال وجود ندارد/ اتصال خط یک مترو به خط ۳ در منطقه یک شهرداری تهران

پنج‌شنبه 8 آگوست 2019 در 12:25


شهردار منطقه یک تهران گفت: امکان تهیه پیوست ترافیکی برای اطلس مال وجود ندارد ولی در تلاش هستیم تا با اتصال خط یک متروی تهرا به خط ۳ از گره ترافیکی این منطقه بکاهیم.

سید حمید موسوی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل شهرداری منطقه یک تهران برگزار شد به مجموعه اقدامات شهرداری منطقه یک در ۶ ماه اخیر پرداخت و گفت: ما تلاش کردیم تا شعارهای مهم خود را از زمان آغاز فعالیت همچون حراست از محیط زیست طبیعی و تاریخی، بهبود نظام ترافیک و حمل و نقل، تغییر رویکردی سرمایه از مسکن به خدمات و گردشگری و همچنین رفع اغتشاشات بصری را محقق کنیم.

وی ادامه داد: مجموع اقدامات انجام شده را در قالب تشکیل جلسه کمیته ایمنی، مناسب‌سازی و نمای منطقه دانست و گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در این راستا برخورد با تخلفات در منطقه بود که نمونه آن تخریب ملکی در خیابان افتخاری و رستورانی در گردنه قوچک بود.

شهردار منطقه یک تهران رفع سد معبر در خیابان شهرداری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و گفت: با رفع سد معبر از تضییع حقوق مردم را جلوگیری کرده و توانستیم بدون کوچک‌ترین حاشیه و درگیری این طرح را به‌عنوان یک الگوی مناسب در برخورد با بساط‌گستری به انجام برسانیم.

وی با بیان این‌که حل گره ترافیکی یکی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار شهرداری منطقه یک تهران قرار گرفته‌ دارد، از اتصال خط یک مترو تهران به خط ۳ برای رفع گره‌های ترافیکی این منطقه خبر داد.

موسوی افتتاح پل چپ‌گرد چمران یا همان پل نمایشگاه و همچنین تعریض خیابان رشید الدین در هفته دولت را از دیگر اقدامات منطقه در حل معضل ترافیکی دانست و افزود: یک طرفه کردن خیابان‌های پارک وی به تجریش، تجریش تا میدان قدس و میدان قدس تا تقاطع اتوبان صدر بخش دیگری از تلاش‌ها در راستای رفع گره‌های ترافیکی منطقه بوده است.

شهردار منطقه یک تهران، مجموعه توچال را یکی از معضلات ترافیکی برای منطقه ولنجک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پایانه گردشگری برای آن تعریف شده و این موضوع در حال بررسی طرح‌های اجرایی است که آیا در ضشرایط موجود این طرح به‌صورت مونوریل انجام شود و یا تراموا، که در صورت تحقق آن ولنجک از ترافیک عبوری خلاص و ترافیک در قالب دسترسی محلی خواهد بود.

موسوی در ادامه به اقدامات شهرداری منطقه یک تهران در حوزه شهرسازی پرداخت و افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی در ارتباط با زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار مترمربع در ارتفاعات آوج عنوان کرد که توسط شخصی جعل سند در ارتباط با آن صورت گرفته بود و با پیگیری‌های حقوقی این زمین به اموال عمومی بازگشت.

وی در اختیار گرفتن پارکینگ چیذر از دست پیمانکار و همچنین احداث پارکینگ عمومی در محله درکه را از دیگر اقدامات حوزه شهرسازی در منطقه یک شهرداری تهران عنوان کرد.

این مسئول در ارتباط با ۶۲ پرونده برج باغ نیز گفت: از این تعداد پرونده ۴۲ مورد آن در منطقه یک است و ما به‌دنبال آن هستیم تا آن دسته از پرونده‌ها را که حقوق مکتسبه دارند با نظر شورای اسلامی شهر تهران تعیین و تکلیف کنیم.

شهردار منطقه یک تهران با بیان این‌که یکی از این ۶۲ پرونده مربوط به گود تأمین اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به این مسئله ورود پیدا نمی‌کردیم این موضوع تبدیل به یک فاجعه می‌شد ولی به‌طور کلی ما بر این باور هستیم که این موضوعات به‌طور شفاف و با رعایت حقوق طرفین به نتیجه برسند.

موسوی در ارتباط با بازپس‌گیری املاک شهرداری نیز گفت: در سطح منطقه ۷۹ پلاک ثبتی وجود داشت که بخشی از آن‌ها بدون ضابطه و تشریفات قانونی واگذار شده‌ بود که از این میان برخی از آنها باز پس گرفته شد و برخی دیگر از طریق مراجع قضایی و طرح شکایت حکم تخلیه گرفتند.

وی در ارتباط با پرونده پالادیوم نیز گفت: به پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور این پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شد که ما در ارتباط با آن رأی بدوی گرفتیم، البته مالک نسبت به این موضوع اعتراض و درخواست تجدید نظر داده است ولی هر حکمی که در ارتباط با این موضوع داده شود ما به صورت قاطع اجرا خواهیم کرد.

شهردار منطقه یک تهران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آنا در ارتباط با موضوع عدم رعایت پیوست‌های ترافیکی فروشگاه‌ها و مراکز تجاری ساخته‌شده در منطقه اظهار کرد: پروانه این مراکز بر اساس طرح تفصیلی در پهنه‌های s و m صادر شده است و این در حالی است که این مراکز می‌بایست ملاحظاتشان را رعایت می‌کردند ولی پس از ساخته شدن مشخص شد که در برخی از این موارد، بارگذاری بیش از میزان معمول در پلاک اتفاق افتاده است.

موسوی اذعان کرد: در برخی از این موارد همچون اطلس مال و پالادیوم در حال حاضر امکان تهیه پیوست ترافیکی وجود ندارند و ما به‌دنبال آن هستیم تا در نزدیکی محل اطلس مال با اتصال خط یک مترو به خط ۳ از بار ترافیکی این منطقه بکاهیم.

اظهار نظر