افتتاح کتاب فروشی سازمان زیباسازی شهر تهران با معرفی ۱۴ عنوان کتاب جدید

دوشنبه 10 سپتامبر 2018 در 16:16


ایستگاه اخبار:کتاب‌فروشی سازمان زیباسازی شهر تهران صبح امروز (۱۹ شهریورماه) با معرفی ۱۴ عنوان کتاب جدید افتتاح شد.

حسین‌پور مدیر عامل خانه کتاب، برزین ضرغامی، مدیر عامل سازمان زیباسازی، معاونان سازمان زیباسازی و جمعی از نویسندگان و پژوهشگران در این مراسم حضور داشتند.

حسین‌پور، مدیر عامل خانه کتاب در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی یک نهاد فرهنگی است، گفت: خانه کتاب از افتتاح کتاب‌فروشی در کشور استقبال می‌کند، چون از نظر ما کتاب‌فروشی‌ها سلول تنفسی یک جامعه هستند.

او با اشاره به تحقیقاتی میدانی که ثابت کرده راه‌اندازی کتاب‌فروشی در کاهش معضلات اجتماعی موثر است، ادامه‌داد: به همین دلیل خانه کتاب بیش از هر چیز به راه‌اندازی کتاب فروشی بخصوص کتاب فروشی‌های محلی تاکید دارد.

حسین‌پور با تاکید براینکه کتاب‌فروشی سازمان زیباسازی شهر تهران می‌تواند مرجعی برای کل کشور باشد، افزود: پیشنهاد می‌کنم سازمان زیباسازی جایزه کتاب سال در حوزه فعالیت خود راه اندازی کند تا مولفان و طراحان بیش از پیش به حوزه زیباسازی بپردازند.

در ادامه برزین ضرغامی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن خیر مقدم و تشکر از حاضران برای همراهی در افتتاحیه فروشگاه کتاب سازمان زیباسازی، گفت: با راه‌اندازی این کتاب‌فروشی قرار نیست سازمان زیباسازی در مقابل انتشاراتی‌ها و توزیع کتاب بایستد.

او با بیان اینکه تالیف و ترجمه در سازمان زیباسازی از سال‌های قبل و پیش از ورود من به سازمان انجام می‌شد، ادامه‌ داد: تا زمانی که من در سازمان زیباسازی هستم تمام قد از انتشارات و تولیدات در حوزه زیباسازی حمایت می‌کنم.

ضرغامی با تاکید براینکه کار سازمان زیباسازی حمایت از حوزه نشر است، افزود: با توجه به اینکه افراد زیادی به دنبال کتاب‌های منتشر شده از سوی سازمان بودند و دسترسی برایشان ممکن نبود این کتاب‌فروشی راه‌اندازی شد تا دسترسی سهل و آسان‌تر باشد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری کتاب فروشی سازمان به بخش خصوصی، گفت: امیدوارم رقابت بین حوزه نشر اتفاق بیفتد و بتوانیم این فضا را در اختیار بهترین ناشران قراردهیم.

او ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی کتاب‌فروشی سازمان زیباسازی آینده روشن‌تری برای حوزه نشر زیباسازی اتفاق بیفتد.

فتحی، معاون برنامه‌ریزی وتوسعه سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: ساماندهی انتشارات سازمان یکی از دغدغه‌های من از زمان ورودم به سازمان بود.

او با تاکید بر اینکه سازمان زیباسازی کتاب‌های عالی و پر مخاطبی منتشر کرده که نیازمند اطلاع‌رسانی درست است، افزود: برای انجام کار ویژه در این خصوص از خانه کتاب کمک گرفتیم که در نهایت بازگشایی کتاب‌فروشی سازمان و راه‌اندازی فروش آنلاین کتب صورت پذیرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره‌های پیش صحبت‌هایی در مورد راه‌اندازی کافه کتاب شده بود که به خاطر بعضی ملاحظات این موضوع عقب افتاد، ادامه داد: پیش از این دسترسی علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌هایی تخصصی که سازمان چاپ کرده، وجود نداشت و در مجموع همه این دلایل و تاکید مدیر عامل سازمان باعث راه‌اندازی کتاب‌فروشی سازمان در این روز شد.

فتحی ابراز امیدواری کرد این کتاب‌فروشی بتواند به ارتقای دانش حوزه زیباسازی و دسترسی آسان علاقه‌مندان و اندیشمندان به کتاب‌های این حوزه بینجامد.

در پایان این مراسم با حضور دکتر ضرغامی، حسین پور و ناشران حاضر در جلسه از ۱۴ عنوان کتاب جدید که از سوی سازمان به تازگی منتشر شده است، رونمایی شد.

 

اظهار نظر