اعلام برنامه‌های بزرگداشت استاد شهید مطهری

سه‌شنبه 23 آوریل 2019 در 23:11


دبیر ستاد بزرگداشت­ استاد مطهری برنامه‌های چهلمین سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری­ را اعلام کرد.

رشید جعفرپور در نشست خبری گفت: همایش حکمت مطهر ۱۰ اردیبهشت با سخنرانی آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه صدا و سیما برگزار می‌شود.
وی افزود: همچنین ۱۱ اردیبهشت مراسمی با حضور وزیر علوم و شخصیت‌های علمی با عنوان شهید مطهری و گام دوم انقلاب در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
جعفرپور گفت: در این مراسم از پایان نامه‌هایی که با موضوع شهید مطهری و یا با راهنمایی استاد مطهری دفاع شده است، قدردانی می‌شود.
وی افزود: همایش استاد مطهری و مطالعات قرآنی معاصر ۱۲ اردیبهشت در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.
جعفرپور گفت: همایش مطهری و مواجه به فلسفه یونان نیز با حضور کارشناسان ۱۰ اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
وی افزود: همایش استاد مطهری؛ بنیان‌های نظری و اقدامات عملی اقتصاد در گام دوم انقلاب اسلامی با تاکید بر اندیشه‌های شهید مطهری ۴ اردیبهشت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.
جعفرپور گفت: همزمان با برگزاری برنامه‌های بزرگداشت استاد مطهری، ساخت مستند «مرتضی امت با موضوع زندگی شهید مطهری آغاز می‌شود» که جزئیات آن در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.
وی افزود: امسال طرح نگارش نامه به شهید مطهری توسط دانش آموزان و با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود و تلاش می‌شود نامه‌های جمع آوری شده را به صورت کتاب چاپ و منتشر کنیم.
جعفرپور گفت: برخی از لیگ‌های ورزشی که همزمان با هفته بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری برگزار می‌شود با نام این استاد شهید برگزار خواهد شد.
وی افزود: فدراسیون­‌های اتومبیل رانی و موتورسواری، اسکیت، کبدی، تیراندازی، تنیس روزی میز و ورزش پهلوانی در این باره اعلام آمادگی کرده اند.
جعفرپور گفت: گلباران محل شهادت شهید مطهری، گلباران مزار شهید مطهری، گلباران محل زندگی شهید مطهری در فریمان و حضور در خانه – موزه شهید مطهری در تهران از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته استاد شهید مطهری است.
وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب­ با موضوع آثار شهید مطهری در نقاط مختلف از دیگر برنامه هاست افزود: خانه موزه شهید مطهری تور مجازی را برای معرفی این خانه موزه به سه زبان راه اندازی خواهد کرد.
جعفرپور گفت: همایشی با موضوع شهید مطهری نیز ۱۵ اردیبهشت در آنکارای ترکیه برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین برگزاری ۲۰ نشست علمی با همکاری دانشگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های بزرگداشت استاد شهید مطهری است.
جعفرپور گفت: مراسم بزرگداشت شهید مطهری ۱۲ اردیبهشت در حوزه علمیه قم برگزار می‌شود و همچنین مجمع عالی حکمت نیز ۱۴ نشست علمی در شهر‌های قم، شیراز و مشهد با موضوع شهید مطهری برگزار خواهد کرد.
وی افزود: تلاش داریم ۲۵ جلد کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای با موضوع و یا در خصوص شهید مطهری منتشر کنیم که ۴ جلد از این کتاب‌ها با عنوان‌های مطهری و مهدویت، مطهری و عدالت، مطهری و حقوق زن و مطهری و عرفان در هفته بزرگداشت شهید مطهری رونمایی می‌شود.
جعفرپور گفت:­ رونمایی از نرم افزار جامع اندرویدی با قابلیت جستجوی پیشرفته در آثار شهید مطهری نیز از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت استاد مطهری است.
وی افزود: انتشارات صدرا نیز ۳ کتاب با عنوان‌های فطرت در قرآن، اسلام و مسئله مالکیت و نخستین جلد از حاشیه شهید مطهری بر کتاب اسفار ملا صدرا را در هفته بزرگداشت عرضه می‌کند.
جعفرپور گفت: نخستین شماره از دو فصلنامه مطهری پژوهی نیز در هفته بزرگداشت مطهری چاپ و منتشر می‌شود.
وی افزود: امسال چهلمین سال شهادت استاد مطهری و همچنین صدمین سال ولادت وی است و لازم است یک بازخوانی درباره اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری داشته باشیم تا نسل جوان با اندیشه‌های استاد مطهری آشنا شوند.
جعفرپور گفت:­ همایشی با همکاری حوزه علمیه همزمان با سالروز­ ولادت­ شهید مطهری با «عنوان شهید مطهری و گام دوم انقلاب» در ۱۳ بهمن امسال در حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

اظهار نظر