ارائه خدمات آموزش خانواده به 700 مددجوي منطقه 19 تهران

چهارشنبه 14 فوریه 2018 در 18:16


رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران گزارشی از عملکرد این نهاد در بخش آموزش خانواده و اعزام به اردوی زیارتی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ارائه کرد.

،مهدی سامانی، رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران با اشاره به ارائه خدمات آموزش خانواده گفت: این آموزش ها برحسب نیاز و شرایط مددجویان برگزار می شود.
وی بابیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال در قالب طرح آموزش خانواده ۷۰۰ مددجو از برنامه های فرهنگی در بخش آموزش خانواده بهره مند شده اند، افزود:برنامه های آموزش خانواده با موضوعات اعتقادی، احکام، سبک زندگی ایرانی اسلامی، پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، مهارت های زندگی، فرزند پروری، مدیریت کسب وکار ازجمله کلاس های آموزشی است که در این مدت زمان ارائه شده است.
سامانی برگزاری دوره های آموزشی برای نوعروسان تحت حمایت را یکی دیگر از برنامه های این نهاد برشمرد و بیان کرد: دوره های آموزشی با هدف آشنایی با اصول و مهارتهای زندگی برگزار می شود، نوعروسان در این دوره های آموزشی نکات ارزندهای را در زمینه احکام، بهداشت فردی، بهداشت روانی و سبک زندگی فرا می گیرند ، همچنین از مشاوره های فردی و گروهی بهره مند می شوند.
رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران در ادامه با اشاره به اینکه اعزام خانوارهای تحت حمایت به اردوهای زیارتی یکی از برنامه های فرهنگی و آموزشی این نهاد است،افزود: کمیته امداد سالیانه برای ارتقاء سطح فکری، فرهنگی و معنوی مددجویان، برنامه های متنوعی برگزار می کند که اردوهای زیارتی یکی از برنامه های فرهنگی این نهاد است.
سامانی با بیان اینکه ۳۷ نفر به اردوی زیارتی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به شهر ری اعزام شدند، گفت: اعزام این تعداد مددجو با اولویت افراد شرکت کننده در کلاس های آموزش خانواده و طرح فلاح انجام شده است.
رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران به برنامه های این اردوی زیارتی اشاره کرد و گفت: زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم (ع)،حضرت امام زاده حمزه (ع) ،امام زاده طاهر (ع) و اجرای طرح فلاح در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله برنامه های این سفر زیارتی بود.
وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای زیارتی با هدف مشارکت مددجویان در برنامه های فرهنگی – اجتماعی برگزار می شود؛ تأکید کرد: برکزاری اردوهای زیارتی موجب ارتقاء سطح آگاهی، دین باوری و تقویت روحیه معنوی مددجویان می شود.

اظهار نظر