ابراهیمی: شاهد تغییرات بنیادی در دانشگاه هستیم

شنبه 8 سپتامبر 2018 در 19:37


ابراهیمی: از یک سال گذشته و با تغییر کادر مدیریتی دانشگاه شاهد تغییرات بنیادی در این واحد دانشگاهی هستیم. دکتر ابراهیمی رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۸ در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دریچه که به همت کانون فیلم و عکس دانشگاه برگزار شد گفت: از یک سال گذشته و با تغییر کادر مدیریتی دانشگاه شاهد تغییرات بنیادی در این واحد دانشگاهی هستیم.

وی افزود: تفاهم نامه های زیادی با دستگاه ها، نهادها و دانشگاه های مختلف در این مدت یک ساله برای پیشبرد اهداف دانشگاه منعقد شد.

ابراهیمی یکی از پرکارترین و پر هزینه ترین برنامه های دانشگاه را برگزاری همین جشنواره فیلم کوتاه دریچه دانست و گفت: بدون تردید دانشگاه واحد ۴۸ یکی از بهترین دانشگاه های شهر تهران است که توانست به مدد همت، تجربه و خواست همه دوستان و مدیران این جشنواره را طراحی و برگزار نماید که شاهد استقبال چشمگیر از آن نیز هستیم.

وی در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: تعداد ۳۰۰ اثر به دبیر خانه رسیده است که پس از بازبینی های انجام شده و غربال آثار تعداد ۲۰اثر توسط هیات داوران برگزیده شدند .

رئیس دانشگاه واحد ۴۸ ادامه داد: آثاری که امروز از آنها در این مراسم تقدیر می شود بدون شک از آثار قوی در حیطه فیلمسازی است که امیدواریم روز به روز شاهد رشد این فیلم ساازان باشیم .

وی در خصوص جوایز اهدایی به آثار گفت: امروز و در این مراسم به آثار برگزیده تندیس جشنواره و لوح تقدیر تعلق می گیرد .

ابراهیمی در پایان از برپایی دبیر خانه دائمی جشنواره دانشگاه واحد ۴۸ خبر داد و گفت: امیدواریم در دوره های بعدی جشنواره شاهد آثار بسیار بهتر و رشد کمی و کیفی هر چه بیشتر جشنواره باشیم.

 

**رسالت ذاتی سینما سرگرمی و تفریح است

داور جشنواره: متاسفانه در این جشنواره فیلم رویکرد و نگاه فیلمسازان به جای آنکه نگاهی به آینده و سرشار از امید باشد پر از سیاهی و یاس بود و این در حالی است که رسالت ذاتی سینما سرگرمی و تفریح است.

درحاشیه مراسم اختتامیه اولین جشنواره فیلم کوتاه دریچه، عصر امروز پنجشنبه با حضور ابراهیمی رئیس، شاه حسینی رئیس هیات موسس، احمد زاد اصغر، محسن عبدلی و هادی مومنی داوران جشنواره ،اساتید و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۸ در پژوهشکده، هنر و معماری برگزار شد؛ عبدلی یکی از داوران جشنواره در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این جشنواره سراسری شاهد ارسال بیش از ۳۰۰ اثر بودیم که پس از دو مرحله بازبینی آثار تعداد ۷۰اثر به مرحله سوم  و بدست هیات داوران رسید.

وی افزود: در این مرحله از بازبینی تعداد ۲۰ اثر برگزیده شدند که امروز در این مراسم شاهد تقدیر از آنان هستیم.

عبدلی در رابطه با موضوع های انتخابی درآثار ارسال شده به دبیر خانه جشنواره گفت: متاسفانه به جرات می توان گفت نگاه و مضمون بیش از ۷۰در صد آثار رسیده را یاس، سیاهی، خودکشی، غم و ناامیدی در بر می گرفت.

وی تاکید کرد: متاسفانه در این جشنواره فیلم رویکرد و نگاه فیلمسازان به جای آنکه نگاهی به آینده و سرشار از امید باشد پر از سیاهی و یاس بود.

وی رسالت ذاتی سینما و فیلم را سرگرمی و تفریح تماشاچیان دانست و خاطر نشان کرد: در وهله اول این فیلمسازان جوان که در ابتدای راه هستند نباید فراموش کنند که فیلم را برای سرگرمی و تفریح بیننده و تماشاچی خود می سازند و بعد در دل آن  پیام و نظر خود را در فیلم به مخاطب برسانند.

این داور جشنواره فیلم کوتاه دریچه تاکید کرد: جوانان ما هر چند می خواهند معضلات و مشکلات موجود در جامعه را منعکس کنند، این موضوع مهم را به هیچ عنوان نباید از خاطر ببرند که شادی و نشاط و سرگرمی حق اصلی بیننده است و آنها نیز باید به عنوان فیلم ساز در کنار رسالت خود برای رسیدن به آینده روشن و بهتر گام بر دارند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات بوجود آمده در بخشی جنبی آثار را از ملی به استانی تقلیل دادیم.

وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از فیلم های مختلف انیمیشن، مستند، داستانی و …. تشکیل شده است و همانگونه که در ابتدای گفتگو اعلام شد ۲۰ اثر برگزیده شدند.

در ادامه این گفتگو زاد اصغر نیز از دیگران داوران اولین جشنواره فیلم دریچه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر آینه و پیشانی فیلم و فیلمسازی کشور است بی گمان نباید فراموش کنیم آنچه در فضای جشنواره فیلم فجر رخ می دهد شاهد آن در فضای فیلمسازی و جامعه در یک بازه زمانی یک تا۴ ساله هستیم.

وی تاکید کرد :اگر چنین فضای یاس و ناامیدی در اکثر فیلم ها شاهد هستیم این نشات گرفته از فضای حاکم بر جشنواره فیلم فجر است.

این استاد دانشگاه یاد آوری کرد: در همین جا از همه همکاران خود در عرصه فیلم سازی می خواهم نگاه و رویکردمان را تغییر داده و به جامعه امید بدهیم، هر چند که می دانیم در این برهه از زمان و با توجه به مشکلات موجود در جامعه این کار بسیار سختی است ولی اگر بخواهیم می توانیم از این گذر و گذار عبور کنیم و نگاه مثبتی به آینده داشته باشیم.

هادی مومنی  هم از دیگر داوران جشنواره در سخنانی کوتاه خاطر نشان کرد: آنچه را که نباید فراموش کنیم این است که باید فیلم را برای سرگرمی و تفریح بیننده بسازیم و به دنبال طرح مسئله های آنچنانی در فیلم نباشیم.

وی گفت: من در این جشنواره بسیار متاثر و متاسف شدم با چنین فیلم هایی با فضای مطلقا سیاه و ناامید کننده مواجه شدم.

مومنی در پایان گفت: به هر حال امیدواریم همه ما با تغییر نگاه بتوانیم در جهت گسترش شادی و نشاط در هر جا و مسولیتی که هستیم گام برداریم و از ترویج ناامیدی،خشونت و اندوه در سطح جامعه بپرهیزیم.

 

 

اظهار نظر