آغاز بکار نهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک از امروز آغاز به کار کرد

پنج‌شنبه 6 سپتامبر 2018 در 22:59


در سال حمایت از کالای ایرانی با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی، نهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک با حضور­ معاون رئیس سازمان بهزیستی کشور و­ معاون رئیس جمهور در امور زنان و­ خانواده ­­­افتتاح شد.

امروز با­ حضور ­­فرید­­براتی سده معاون رئیس سازمان بهزیستی کشور و­ معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، نهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک آغاز به کار کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده­:­ توجه به استانداردسازی و سیاست گذاری کلان در محصولات ،​­ کالا­ و خدمات دوستدار­ خانواده و­ کودک را دنبال می کنیم.

استانداردسازی کالاهای مربوط به کودکان را دنبال می کنیممعصومه ابتکار در مصاحبه­ با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه نوزاد، کودک و مادر با اشاره به اینکه بیشتر غرفه های این نمایشگاه تولیدات داخلی است، افزود: حتی مواد اولیه محصولات­ این ­­نمایشگاه نیز داخلی است و کیفیت آنان نیز به نظر می رسد بسیار مرغوب و مطابق با استانداردها باشد.

وی افزود: نداشتن سرب در رنگ محصولات مختص کودکان و استاندارد بودن آنها،­ نکته ای بود که تولیدکنندگان به آن توجه داشتند­ و مورد تاکید همه ما نیز است.

ابتکار گفت: گرچه بعضی از تولیدکنندگان در شرایط جدید با مشکلاتی در زمینه تهیه مواد اولیه مواجه شدند و نیاز به توجه ویژه دولت دارند اما بسیار شرایط امیدوارکننده است.

وی افزود:­ کیفیت و خدمات رسانی و استانداردسازی محصولات مربوط به کودکان­ برای جلوگیری از آسیب به آنها در دستور کار ماست.

معاون رئیس جمهور در ­امور زنان و خانواده­ درباره کمبودهای­ موجود در زمینه پوشاک نوزادان نیز گفت: حتما وزارت صنعت در این زمینه اقدام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری نمایشگاه مذکور اطلاع رسانی و معرفی آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در زمینه های رشد و نگهداری کودک، ایمنی، هوش و استعداد، آموزش و سرگرمی های فکری، پوشاک کودک و مادر، روانشناسی کودک و مادر، مراکز خدمات درمانی و همچنین حمایت از کالای ایرانی و مرتبط با نمایشگاه و سایر صنایع و خدمات مرتبط با موضوع مادر و کودک، حمایت از صادرات محصولات ایرانی و توسعه و افزایش صادرات غیر نفتی است.­

در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک، کارگاه های آموزشی در حوزه خود مراقبتی، فرزند پروری، سلامت روانی، اختلالات گفتار و خلاقیت و … نیز برگزار خواهد شد.­

همچین تست بینایی سنجی، غربال گری اوتیسم و مشاوره و روان شناسی کودکان و خانواده از دیگر فعالیت های جانبی در این نمایشگاه خواهد بود.

این گزارش می افزاید که فضایی به عنوان شهر بازی نیز در نهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک برای استفاده کودکان بازدیدکنندگان و علاقمندان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛​ نهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک از امروز­­ ۱۵ شهریور تا­ ۱۸ شهریور­ به مدت چهار روز ­در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بر پاست و از ساعت۱۰ تا ۱۸ ­پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

اظهار نظر