۲۴ اردیبهشت‌ماه؛ زمان برگزاری اختتامیه نخستین رزمواره مدافعان حرم/دریافت ۲۴۴۴ اثر

یکشنبه 6 می 2018 در 16:06


مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از برگزاری آئین پایانی نخستین رزمواره مدافعان حرم در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

نشست خبری نخستین رزمواره مدافعان حرم، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اعضای ستاد این رزمواره برگزار شد.

جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با اشاره به این موضوع که برگزاری نخستین رزمواره مدافعان حرم، سپاسگزاری جامعه هنری و رسانه‌ای نسبت به مدافعان حرم است، گفت: طی چهارسال گذشته با طراحی نظام سلطه و همکاری کشورهای منطقه براساس برنامه‌ خاصی جریانی را در منطقه تقویت کردند که امروز ما آن را به عنوان تروریسم تکفیری می‌شناسیم و این گروه امنیت منطقه را به چالش کشیده است.

وی ادامه داد: آنها با وحشی‌گری‌هایی به نام اسلام، اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را رواج دادند. آنها بیش از ۹۰ درصد جغرافیای سوریه و بخشی از عراق را اشغال کردند و حتی به نزدیکترین منطقه عتبات و کربلا رسیده بودند، حتی در سوریه چندین مزار متبرکه همچون دختر اباعبدالله را منفجر کردند. این‌ها زنگ خطری بود و با حضور چشمگیر جوانان، جریان مقاومت شکل گرفت و با گذشت چهارسال از این اتفاق، بخش عمده‌ای از سوریه و کل عراق آزاد شد و دیگر هیچ خطری عتبات را تهدید نمی‌کند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: مدافعان حرم عزت و آبرو را برایمان به ارمغان آوردند و جامعه هنری و رسانه‌ای همیشه با تولید فیلم، سریال، کارهای هنری، عکس و کلیپ به ویژه در فضای مجازی همیشه قدردان ایثار و فداکاری آنهاست.

وی بیان کرد: رزمواره مدافعان حرم کاری حرفه‌ای و تخصصی به منظور پاسداشت کسانی است که برای سربلندی و عزت کشور سینه سپر کردند.

جعفری با اشاره به‌عنوان رزمواره به جای جشنواره گفت: واژه رزم، ادای دین به مدافعان حرم است، به همین دلیل این واژه را برای این مراسم انتخاب کردیم. همچنین دبیرخانه این رزمواره در رادیو ایران مستقر است.

وی افزود: بخش موسیقی این مراسم برعهده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش خبرگزاری‌ها و مطبوعات برعهده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش دیداری برعهده سازمان بسیج سازمان صداوسیما، بخش تولیدات مجازی برعهده معاونت مجازی سازمان صداوسیما، بخش مردمی برعهده سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: دوهزار و چهارصد و چهل و چهار اثر در حوزه‌های ششگانه به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۷۱۰ اثر در بخش شنیداری، ۱۷۰ در بخش دیداری، ۲۰۲ اثر در بخش نغمات آئینی، موسیقی و سرود، ۴۶۹ اثر در بخش خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، ۱۶۱ اثر در بخش فضای مجازی، ۵۳۲ اثر در بخش مردمی است.

وی بیان کرد: پایان اسفندماه سال ۹۶، فرصت ارسال اثر به این رزمواره به پایان رسید و داوری‌ها از سال جدید آغاز شد.

جعفری اظهار کرد: آئین پایانی این رزمواره روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار خواهد شد. همچنین برخی از کارهای فاخر در روز اختتامیه به نمایش درمی‌آید.

اظهار نظر