پیام خانواده بزرگ فیروز و کانون توانا خطاب به خادمین و مسئولین کشور

شنبه 23 دسامبر 2017 در 11:34


در شب یلدا یک عکس یادگاری هزار نفری از خانواده بزرگ فیروز و کانون توانا را منتشر می کنیم که تفسیری از واژه توانمندی است. اگر چه به تعبیری همه کسانی که به جامعه خود می اندیشند عضو خانواده ما هستند و خانواده ما بسی بزرگتر از چیزی است که در این تصویر مشاهده می کنید.

ما به سهم خود تلاش نمودیم در عرصه کارآفرینی دستی گرفته باشیم و اکنون با دلی آکنده از عشق و سرشار از مهر دست به قلم می بریم . باشد که زبان گویای محرومان شده باشیم.

در آغاز سخن ، از رهبر معظم انقلاب استدعا داریم به متولیان امر گوشزد نمایند تا در راستای تحقق آرمانهای انقلاب و برون رفت از معضلات اجتماعی و همچنین فقر عمومی ، همانگونه که با دشمنان خارجی قاطعانه برخورد می کنند ، با همان شدت نیز با اخلالگران اقتصادی و چپاولگران بیت المال برخورد نمایند .

جناب آقای روحانی ، رئیس جمهور محترم ، معضلات اجتماعی و فقر اقتصادی هر روزه بنیان خانواده ها را سست و تعالی اخلاقی و همبستگی اجتماعی را به تباهی می کشاند و برشما واجب است تا در سایه ایجاد امنیت اقتصادی ، آنچنان بستری مهیا نمائید که کارآفرینان بی هیچ دغدغه ای سرمایه های ملی را در چرخه اقتصاد به گردش درآورند تا با اشتغالزائی و تولید ملی ، زندگی ومعیشت مردم تضمین گردد.

ریاست محترم قوه قضائیه ، انتظار ملت این است که با برخوردی قاطعانه دست مفسدان اقتصادی و سارقین بیت المال را از حقوق ملت ایران کوتاه نمائید. بدیهی است که اولین قدم در این راه تطهیر نمودن دستگاه قضاست. بیائید همچنانکه برای حفظ شان روحانیت معزز در اوایل انقلاب ایجاد دادگاه ویژه نمودید ، برای کارآفرینان که به حق خط شکنان و ناجیان اقتصادی هستند دادگاه ویژه داشته باشید .

ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عجبیم که با داشتن پشتوانه ای همچنان رای ملت در عالی ترین مسند نظارتی کشور و با داشتن مصونیت سیاسی ، در مقابل چالش ها و مشکلات اجتماعی ، سکوتی سنگین اختیار نموده اند و در مقابل انجام وظایف خود تنها به ایراد سخنرانی های آنچنانی و ورود در دسته بندی های سیاسی بسنده می کنند . ما انتظار داریم شما بزرگواران نسبت به حق الناس اهتمام ورزیده و در قبال مطالبات مردم ، مسئولین ذیربط را به زیر سوال بکشید و با آنان به طور قانونی برخورد نمایید.

و اما انتظار مردم از سازمانهای امنیتی و نظامی و انتظامی این است که ، برادران عزیز همچنانکه در خارج از مرزها با شکست داعشیان افتخار آفریدید ، بدون هیچ ملاحظه ای در مقابل فساد اقتصادی ایستاده و پوزه داعشیان داخلی ( منافقین ) را به خاک بمالید . زیرا خائنین به بیت المال و اخلال گران اقتصادی امروز حججی های جهادگر در سنگر اقتصادی را بی سرو صدا به شهادت می رسانند تا ملتی را یتیم نموده و از پی سیاست خائنانه دشمنان به خط فقر نزدیک کنند.

اکنون به سازمانهای مردم نهاد تکلیف است که قدر خود را دانسته و جایگاه واقعی خود را بشناسند. NGO ها باید بدانند که قانونا می توانند با در نقش یک مدعی العموم به مانند یک دادستان عمل کنند و مطالبات قانونی مردم را در  راستای موضوعیت فعالیت خود از مجاری قانونی مطالبه نمایند تا خدای ناکرده اینچنین نشود که نام مردم را به یدک کشیده و از انجام رسالت خود غافل باشند.

خیر بودن با گوشت و پوست این ملت عجین است ولیکن بر ما واجب است تا از پی عمل خیر ، خیر اندیش هم باشیم. یعنی منشا مشکلات مردم را درک کنیم. مثلا از خود سوال کنیم : چه کسانی فرزندان میهن را به اعتیاد می کشانند تا ما امروز مجبور شویم در قالب عمل خیر کمپ ترک اعتیاد ایجاد کنیم ؟ آری پاسخ گرفتن از این سوال یعنی خیر اندیشی بنابراین در ایران عزیز خیریه و خیر کم نداریم بلکه خیراندیشی و خیراندیش جایش بسیار خالی است.

خلاصه آنکه ، اگر همگان به آنچه گفته شد عمل نمایند ، مردم یقینا در صحنه جامعه حضور یافته و ما با برخورداری از پشتیبانی مردمی به رونق اقتصادی و بهبود وضعیت اجتماعی دست خواهیم یافت و شاهد آن روزی خواهیم بود که کارآفرینان در سنگر تولید همچون سدی محکم در مقابل ورود کالاهای خارجی خواهند ایستاد ، و مدیران راهبردی در جهت توسعه و کار آفرینی و رفاه مستضعفان گام خواهند برداشت ، بنابراین کارگران در سایه رفاه اقتصادی پرتلاش و مصمم عمل خواهند نمود و عاملان فروش با اطمینان و قوت قلب ، کالای ایرانی را عرضه خواهند داشت و مردم عزیز کشورمان با غرور ملی در این جنگ اقتصادی با افتخار تولیدات داخلی را مصرف خواهند نمود که حاصل آن  همانا اشتغالزائی و رونق اقتصادی است…

 

خداوند متعال میفرماید :

«انّ الله لا یُغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیّرو ما بانفسهم»

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند…

 

به امید صبحی روشن و دلی شاد

 

سیدمحمدموسوی

رییس هییت مدیره کانون معلولین توانا

اظهار نظر