واردات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار بذر به کشور/هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران برگزار می شود

پنج‌شنبه 2 ژانویه 2020 در 14:45


عضو هیأت مدیره انجمن، با اشاره به واردات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار بذر کشاورزی به کشور گفت: تکنولوژی تولید بذور بسیار پیچیده و مانند موتور هواپیما است.

 

سیدمهدی حسینی‌یزدی رئیس هیات مدیره واردکنندگان سم و کود کشور در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران گفت: هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی هفدهم الی ۲۰ دی‌ماه در محل بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه حدود ۱۴ شرکت از کشورهای خارجی و ۷۶ شرکت عضو انجمن واردکننده سم و کود حضور خواهند داشت.

حسینی‌یزدی با اشاره به تعداد واردکنندگان سم و کود و انجمن واردکنندگان بذر در کشور، گفت: انجمن واردکنندگان سم و کود ۱۲۰ عضو و انجمن بذر حدود ۴۴ عضو دارد که مجموع این اعضا نمایشگاه را برگزار می‌کنند.

در ادامه این نشست محسن احمد مخبری عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان کود و سم با اشاره به شعار امسال نمایشگاه مبنی بر «دانش جهانی برای کشاورزی ایران» گفت: سعی شده تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این‌گونه دانش‌ها را به ایران انتقال دهیم تا تولیدکنندگان نهاده‌ها و کشاورزان از آن استفاده کنند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی در ۶ سال گذشته سبب رقابت بین تولیدکنندگان و واردکنندگان این محصولات شده است.

مخبری ادامه داد: این نمایشگاه‌ها باهدف رقابت بیشتر و آشنایی چهار و نیم میلیون کشاورز با نهاده‌های مختلف برگزارشده است.

بذر تخم گشنیز ایران صادر می شود

هاشمی عضو هیئت‌مدیره انجمن واردکنندگان بذر در این جلسه در پاسخ خبرنگار ایانا درباره صادرات بذر کشورمان گفت:بذر تخم گشنیز به سایر کشورها صادر می‌شود و اکثر بذرهای مورداستفاده در کشور وارداتی هستند.

هاشمی بابیان اینکه بذر مهم‌ترین قسمت تولید در بخش کشاورزی است، گفت: بذرهایی که جدیداً وارد کشور می‌شوند، عملکرد بالایی دارند به‌طوری‌که هم نیاز داخل را تأمین می‌کنند و هم می‌توانیم بخشی از محصول را صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۲۰ میلیون دلار صرف واردات بذر می‌شود، گفت: در ازای آن، صادرات محصولات کشاورزی حاصل از این واردات، ارزآوری زیادی را به همراه دارد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن واردکنندگان بذر ادامه داد: خوشبختانه با واردات بذرهای جدید، می‌توانیم تولیداتی داشته باشیم که علاوه بر اینکه غذای ۸۰ میلیون جمعیت کشور را تامین می‌کند، صادرات نیز انجام می ‌شود.

 

اظهار نظر