نخستین شعبه برون مرزی بانک سینا،سال 97 در مونیخ آلمان افتتاح می شود

جمعه 23 فوریه 2018 در 21:20


 مدیر روابط عمومی بانک سینا اعلام کرد: نخستین شعبه برون مرزی این بانک در حال طی مراحل قانونی اخذ مجوز است و پیش بینی می شود سال آینده در شهر مونیخ آلمان افتتاح شود.

 

اصغر شمس نظری مدیر روابط عمومی بانک سینا در گفتگوبا خبرنگار پایگاه خبری نسل امروز با بیان اینکه به دنبال راه اندازی شعبه ای در آلمان هستیم، افزود: با موسسه کی.پی.ام.جی که یک موسسه مالی بین المللی است، مشاوره کرده و مستندات خود را به این شرکت ارسال کرده ایم.

وی گفت:بر اساس تفاهمنامه هیات اقتصادی آلمان با بنیاد مستضعفان و همچنین توافقنامه مشترک بانک سینا و اتحادیه صنعت و اقتصاد باوریا (vbw) شعبه بانک سینا در مونیخ افتتاح خواهد شد.

نظری اضافه کرد: این موسسه همه مستندات را از نظر مدیریت ریسک، مبارزه با پولشویی و نظایر آن ارزیابی کرده است. و پیش بینی می شود که در صورت طی روند عادی در اوایل سال ۱۳۹۷، بتوانیم نخستین شعبه را در مونیخ آلمان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه تفاهم های اولیه انجام شده و مستندات را کامل کرده ایم، گفت: باید فرایند اخذ مجوز طی شود و تاکنون مانعی در راه اندازی این شعبه نداشته ایم.

وی افزود: این پروژه اقدامی بسیار مهم بود چون طی آن به یک شناخت و فهم درستی از وضعیت موجود بانک و مسیری که برای تطابق با استانداردهای بین المللی طی کرده رسیدیم.

گفتنی است بانک سینا در راستای فراهم سازی مقدمات افتتاح شعبه در مونیخ آلمان، با شرکت KPMG تفاهم نامه همکاری امضا کرد که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

اظهار نظر