مسابقات بین المللی بوکس مثل جام تختی برگزار می‌کنیم / ملی‌پوشان ما هیچ فرقی با طارمی ندارند

سه‌شنبه 17 جولای 2018 در 13:52


سرپرست هیات بوکس استان تهران گفت: حسین ثوری در انتخابات هیات تهران یک رأی دارد و آن رأی هم مخفی است؛ او می‌تواند برنامه‌های ما را ببیند و در انتخابات هیأت تهران رأی بدهد .

مصطفی نکولعل آزاد سرپرست هیئت بوکس استان تهران در نشستی رسانه‌ای در آستانه برگزاری رقابت‌های جام گرامیداشت کاپیتان امیر یاوری، پیشکسوت بوکس ایران گفت: به پاس سال‌ها تلاش و اخلاق مداری امیر یاوری مسابقاتی با عنوان جام گرامیداشت کاپیتان امیر یاوری را ۲۷ تا ۲۹ تیر به میزبانی سالن شهید همت مجموعه ورزشی شیرودی تهران برگزار می‌کنیم.

نکو لعل‌آزاد در صحبت‌های خود، اظهار داشت: ما با مسئولان فدراسیون هماهنگ کرده بودیم که در این نشست خبری حضور داشته باشند، قرار بود رئیس فدراسیون بوکس به همراه ۳ ملی‌پوش اعزامی به جاکارتا و سرمربی تیم ملی در این نشست حضور داشته باشند اما کمیته فنی پس از بررسی جوانب اعلام کرده ملی‌پوشان به خاطر تمرین نمی‌توانند در این نشست خبری حضور داشته باشند. ما هم با توجه به اینکه زمان نشست را برگزار کرده بودیم و نمی‌توانستیم زمان را تغییر دهیم ناچار شدیم نشست خبری را بدون حضور این نفرات برگزار کنیم. من از همه  حاضرین در این نشست عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین چالش‌های ورزش بوکس کشور و استان تهران اقتصاد ضعیف است اصلی‌ترین مشکل اقتصاد ضعیف است که برای مربی، ورزشکار و باشگاه‌دار وجود دارد. سه رکن اصلی همیشه همین مسائلی است که من عنوان کردم. بوکسورهای مثل فوتبالیست‌ها،‌والیبالیست‌ها تلاش می‌کنند اما مثل آنها درآمد ندارند، ملی‌پوشان اعزامی ما به بازی‌های آسیایی جاکارتا هیچ فرقی با مهدی طارمی ندارند. این نفرات دقیقاً برابر با آنها تلاش می‌کنند، زحمت می‌کشند،‌وقت خود را می‌گذارند اما درآمد مالی مثل فوتبالیست‌ها ندارند و مشکلات مالی زیادی دارند باشگاه‌داران هم منابع درآمدی ندارند ناچار می‌شوند سالن را در اختیار فوتبال قرار دهند تا  درآمد داشته باشند چرا که وقتی رینگ داخل سالن بگذارند درآمدزایی برای آنها ندارد. مربیان بوکس هم با همین مشکلات روبه‌رو هستند آنها از لحاظ درآمد مالی در واقع نزدیک به هیچ هستند.

سرپرست بوکس هیأت تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت:‌نداشتن لیگ خوب نکته بعدی است. علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا از همین لیگ درآمدزایی دارند. پخش تلویزیونی بعضاً پیش می‌آید از گزارشات مسابقات به صورت مختصر گزارش می‌کنند،‌اما مشکل بزرگی که بوکس دارد عدم پخش مستقیم است.قهرمانان ما باید به المپیک بروند و به سکو نزدیک شوند تا بارقه امید در این رشته دیده شود. البته ارتباط ضعیف با رسانه‌ها یکی دیگر از مشکلات اصلی بوکس است ما امروز به این نتیجه رسیدیم که ایراد از ما بوده است. هر چه که کوتاهی در ارتباط با رسانه‌ها بوده مقصر اصلی ما بوده‌ایم چرا که امروز اصحاب رسانه با حضور در این نشست سنگ تمام گذاشتند. ما از شما می‌خواهیم به ما کمک کنید این چالش‌ها را حل کنیم به ما رهنمود بدهیم که ما چطور پیش برویم.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:‌ ساختار ضعیف هیأت‌ها،‌آموزش، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، نیروی انسانی، بسیار ضعیف است نداشتن اسپانسر مشکلات مالی زیادی برای ما دارد. ما در تلاش هستیم در تمام رده‌های سنی استان تهران لیگ را به صورت جدی برگزار کنیم. راه‌اندازی پایگاه قهرمانی در امام علی(ع) را اختصاص داده‌ایم تا سطح قهرمانان ما از نطر فنی بالا برود. برگزاری کلاس مربی‌گری،‌داوری و کارگاه‌ها‌ی آموزشی جزئ برنامه‌هایمان است.

وی در پاسخ به این سوال که جام گرامیداشت امیر یاوری به چه صورت برگزار می‌شود، گفت: جام بزرگداشت قهرمان و پیشکسوت بوکس با حضور ۱۴ تیم داخلی از روز چهارشنبه تا جمعه برگزار می‌شود و حدود ۸۰ بوکسور در ۱۰ وزن قانونی به روی رینگ خواهند رفت. فینال این مسابقات بعدازظهر روز جمعه برگزار می‌شود. امیر یاوری یکی از نمونه‌های پیشکسوتان ما است ما ان‌شاءالله در تلاش هستیم روز به روز از این پیشکسوتان حمایت داشته باشیم.

سرپرست هیات بوکس استان تهران در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بنده تقریباً ۲۵ سال مدیریت تربیت‌بدنی را بر عهده  داشته‌ام در اسلام‌شهر، شهرری سال‌های فعالیت کرده‌ام و هر جا حضور داشته‌ام سعی کردم یک کارنامه روشن داشته باشم در حال حاضر نیز ۵ ماه به عنوان سرپرست هیأت بوکس استان تهران حضور دارم.

 

نکو نعل آزاد در پاسخ به سوال  مبنی براینکه، امروز قرار بود رئیس فدراسیون بوکس به همراه نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی اندونزی و اکبر عهدی در این نشست حضور داشته باشند، اما حالا شاهدیم عدم حضور رئیس فدراسیون در این نشست خبری آن هم در آستانه انتخابات هیأت بوکس استان تهران این طور نشان می‌دهد که رئیس فدراسیون حامی شما در انتخابات هیأت تهران نیست، آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر،گفت: بنده به این شکل بازوی اجرایی فدراسیون هستم و تعیین‌کننده فدراسیون نیستم، امروز ۱۰۰درصد ترکیب  تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی اندونزی در دستان استان تهران است، فدراسیون در برنامه‌هایمان  همیشه ما را حمایت کرده، حسین ثوری نیز یک رأی دارد و آن رأی هم مخفی است؛ او می‌تواند برنامه‌های ما را ببیند و در انتخابات هیأت تهران رأی بدهد .بنده دقیقا نمی‌توانم این موضوع را باز کنم. تا روز قبل قرار بر این بود رئیس فدارسیون در نشست حضور داشته باشد و این نشست خبری مشترک برگزار شود اما به یکباره تصمیم او عوض شد. شاید ثوری امروز در این نشست حضور پیدا می‌کرد این طور نشان می‌داد که او از ما حمایت می‌کند. به هر حال من دقیقاً نمی‌توانم موضوع را باز کنم، من برنامه‌هایم را به ثوری ارائه خواهم کرد و او نیز می‌تواند برنامه‌های ما را بررسی کند. ثوری رئیس جوانی است و امیدواریم که در مسیر خود موفق باشد. به هر حال بوکس سال‌ها در این کشور ممنوع بوده اما به خاطر نفوذ سیاسی احمد ناطق‌نوری دوباره فعال شده است و امیدوارم رئیس جوان نیز ادامه این مسیر را بدهد.

اظهار نظر