مجلس نیازمند تشکیل یک فراکسیون قوی از مهندسین و متخصصین است

سه‌شنبه 2 ژوئن 2020 در 12:36


تعهد و تخصص لزوم یک مجلس قوی است که گروه جهادی تشکل‌های فنی مهندسی با این رویکرد وارد عرصه اجتماعی شده است که مهندسین وظایف و تعهدات اجتماعی خود را ایفا نمایند.
هدف از حضور و اعلام حمایت گروه جهادی ستاد مردمی تشکل‌های فنی مهندسی ورود افراد متعهد و دارای تخصص به بهارستان و حضور اکثریت این لیست در میان نام منتخبین نشان‌دهنده موفقیت مهندسین در آزمون‌های سیاسی کشور است.

شورای ائتلاف ماحصل بررسی‌ها و نظرات کارشناسی است

ارائه لیست گروه جهادی تشکل‌های فنی مهندسی، با بررسی‌ها و نظرات کارشناسی انجام شده است. در انتخاب و حمایت لیست تعهد و تخصص افراد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته لیکن وظیفه‌شان عمل به تکلیف بوده و امیدواریم به نتایج مثبتی دست یابیم.

ساختمان‌ها سرمایه ملی کشور هستند نباید طی بیست سال مجوز تخریب بگیرند
مهندسی نه ‌تنها در عرصه ساخت‌وساز بلکه در فرهنگ و روابط اجتماعی افراد نیز می‌تواند اثرگذار باشد. مهندسی به‌عنوان یک‌ نهاد اجتماعی می‌تواند نقش جامع‌شناسانه در اجتماع داشته باشد و تقویت جامعه مهندسی می‌تواند به اعتلا جامعه کمک نماید.

اعتقاد ما این است که تشکل‌های مهندسی در جامعه مدرن بسیار عمیق‌تر از جامعه سنتی باید باشد. امسال که حسب‌نظر مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نام‌گذاری شده است می‌تواند سهم عمده‌ای را به بحث ساخت‌وسازها داد. در کشور شاهد هستیم عده بسیاری برای ساختمان‌های با حدود بیست تا سی سال به راحتی مجوز تخریب دریافت می‌کنند، در حالی‌که ساختمان‌ها سرمایه ملی یک کشور محسوب می‌شوند. باید قوانین و ضوابط به‌گونه‌ای تدوین شود که ساختمان‌ها مستحکم ساخته شوند و حداقل تا ۵۰ سال اجازه تخریب آن‌ها صادر نشود.

جامعه مهندسی تنها عاملی است که می‌تواند با بسیاری از فجایع ملی مقابله نماید
آیا برای حوادث غیرمترقبه به ‌ویژه زلزله برای کشوری که بر روی ده‌ها گسل قرار گرفته تدابیری اندیشیده شده است؟ تنها عاملی که می‌تواند با این فجایع و نظیر آن مقابله کند تشکل‌های مهندسی است.

مجلس نیازمند تشکیل یک فراکسیون قوی از مهندسین و متخصصین است
باید جامعه مهندسی به‌ عنوان یک بازوی توانمند در کنار امور سیاسی نظیر مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد و با تشکیل یک فراکسیون قوی از مهندسان و متخصصین در جهت تأمین منافع ملی تلاش نمایند. امیدواریم در مجلس یازدهم با تشکیل یک فراکسیون قوی از متخصصین و ایجاد عزم جدی و فرهنگ‌سازی سبک زندگی و ساخت و ساز معماری ایرانی اسلامی در کشور نهادینه کنیم.

مجلس یازدهم باید نسبت به اجرای قوانین نظام‌مهندسی نظارت بیشتری داشته باشد
در برخی موارد قوانین ما مربوط به سال‌ها قبل است و نیاز به اصلاح و به‌روزرسانی دارد. ما از منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون عمران ، انتظار داریم برحسب وظایف نمایندگی خود نسبت به نظارت بر اجرای قوانین و اصلاح و به‌روزرسانی قوانین در حوزه نظام‌مهندسی اهتمام بیشتری داشته باشند.
فراکسیون_مهندسی
سازمان نظام مهندسی
مجلس شورای اسلامی
کمیسیون عمران

اظهار نظر