طرح انتقال فناوری تولید داروی ضد سرطان بین کشور‌های ایران و ترکیه، به عنوان طرح نخست جایزه انتقال فناوری TTA2021 انتخاب شد

سه‌شنبه 14 دسامبر 2021 در 15:05


ایستگاه اخبار: امروز دوشنبه ۲۲ آذر ماه مصادف با ۱۳ دسامبر، طرح انتقال فناوری تولید داروی ضد سرطان بین کشور‌های ایران و ترکیه، به عنوان طرح نخست جایزه انتقال فناوری TTA2021 انتخاب شد. این جایزه به مبلغ ۵ هزار دلار آمریکا می‌باشد که به هریک از طرفین قرارداد اهدا شد.

 

 

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس،جایزه TTA2021 در مقر دبیرخانه دائمی سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه اسلامی در ترکیه، به برندگان اهدا گردید.

میلاد صدرخانلو قائم مقام دبیر شبکه D8-TTEN با اشاره به برگزاری مراسم اهدای جایزه TTA2021 گفت: این جایزه به بهترین طرح و پروژه انتقال فناوری که در بین اعضای این هشت کشور عملیاتی شده و یا بین یکی از این هشت کشور با یک کشور دیگر اسلامی در سال میلادی جاری منعقد شود، تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: در سال جاری میلادی، شبکه انتقال فناوری دی ۸، دومین برنامه جایزه انتقال فناوری (TTA 2021) را اجرا کرد. در این رابطه طرح‌های متعددی از ایران، ترکیه، اندونزی، مالزی، افغانستان، لبنان، عراق، کانادا، آمریکا، سوئیس، ایتالیا، امارات، کره جنوبی آذربایجان و چین دریافت شد.

صدرخانلو در رابطه با اینکه چرا برخی از این طرح‌ها به کشور‌های خارج از گروه دی هشت مربوط هستند، گفت: با تصمیم دبیرخانه برگزاری جایزه، اگر فردی از این هشت کشور اسلامی در سایر کشور‌ها هم حضور، فعالیت‌های علمی یا کسب و کارانه داشته باشد، می‌تواند در این طرح شرکت کند.

ارائه ۴۱ طرح انتقال فناوری از سراسر جهان
قائم مقام دبیر شبکه D8-TTEN گفت: امسال ۴۱ طرح در این فراخوان ثبت‌نام اولیه انجام داده و اقدام به خود اظهاری طرح‌های خود برای دبیرخانه نمودند. بعد از برگزاری داوری اولیه، ۱۰ طرح شایسته دریافت این جایزه شدند و در مرحله دوم در معرض داوری تخصصی قرار گرفتند.

میلاد صدرخانلو با اشاره به ارزیابی تخصصی ۱۰ طرح برتر توسط هیئت داوران تخصصی مسابقه، افزود: ارزیابی تخصصی در شاخص‌های سطح فناوری، دانش انتقال فناوری، حجم مالی انتقال فناوری، مدت زمان طرح و نرخ بازگشت سرمایه انجام شده است.

او ادامه داد: ۱۰ طرح نهایی در حوزه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، الکترونیک و میکرو الکترونیک، نانو فناوری و هوش مصنوعی بودند که در نهایت بعد از داوری اولیه و داوری تخصصی، طرح برگزیده «انتقال فناوری مربوط به تولید داروی ضد سرطان بین ایران و ترکیه» به عنوان طرح نخست جایزه TTA2021 انتخاب شد.

گفتنی است، جایزه انتقال فناوری یکی از ابتکارات پارک فناوری پردیس است به عنوان دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری دی ۸ است که در سال جاری با همکاری مجموعه نوروبیز فرایند اجرایی جایزه انجام گردید. هدف از برگزاری این رویداد، تشویق کشور‌ها به انجام انتقال فناوری است که با توجه به ظرفیت بالایی که در این هشت کشور اسلامی وجود دارد، در اثر افزایش هم افزایی و مشارکت فناوران کشور‌ها با یکدیگر، می‌تواند منجر به رشد توسعه اقتصادی در کشور‌های مذکور شود.

اظهار نظر