شرط همکاری با شورای مرکزی، تغییر رویه برخی افراد است

چهارشنبه 19 می 2021 در 20:50


پنجمین نشست خبری هیأت مدیره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با حضور حسین اسلامی، رئیس، برخی از اعضای هیأت مدیره، برخی از رؤسای کمیسیون‌ها و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره نصر تهران با ارائه گزارشی از عملکرد نصر تهران در اردیبهشت ماه سال جاری، به موضوع تغییر ساختار کمیسیون‌ها اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته با اخذ نظرات رؤسای کمیسیون‌ها و اعضای هیأت مدیره، تمامی کمیسیون‌ها بررسی شد.

او با اشاره به افزایش تعداد کمیسیون‌ها در دوره نصر پنجم افزود: با افزایش تعداد کمیسیون‌ها، تا حدودی اتصال دبیرخانه و هیأت مدیره قطع شده بود. با این حال، جمع‌بندی اعضای هیأت مدیره دوره ششم هم این بود که علاوه‌بر افزایش تعداد کمیسیون‌ها، دسته‌بندی درستی در مورد آنها انجام شود. بر همین اساس، سه رسته یا فراکسیون مختلف تشکیل شد و کل کمیسیون‌ها در این سه رسته، دسته‌بندی شدند.

او با اعلام اینکه هفته آتی دبیرخانه نصر تهران فراخوان‌هایی را برای کمیسیون‌ها اعلام می‌کند، ادامه داد: نگاه ما بر مبنای تحول و اقتصاد دیجیتال است. از این منظر هم می‌توانیم اتصال کمیسیون‌ها با هیأت مدیره را بیشتر کنیم و از منظر دیگر خواهان حضور تمامی مخاطبان صنف حداقل در یک کمیسیون هستیم.

او از سه مجموعه‌ای که کمیسیون‌های تخصصی در آنها دسته‌بندی شدند نیز نام برد: «نرم‌افزار»، «سخت‌افزار و ارتباطات» و «خدمات فناوری اطلاعات». هر رسته یک مسئول خواهد داشت و امیدواریم رؤسای کمیسیون‌ها این مسئولیت را به عهده بگیرند.

اسلامی همچنین تاکید کرد که پس از نهایی شدن وضعیت کمیسیون‌های تخصصی، بررسی کمیسیون‌های موضوعی انجام خواهد شد.

تغییرات در شواری انتظامی بدوی و تجدید نظر موضوع دیگری بود که اسلامی به آن اشاره کرد: حداقل تغییرات در شواری انتظامی بدوی انجام شد و به زودی مصوبات لازم در این باره رسانه‌ای خواهد شد. آئین‌نامه معاملات نیز با تغییراتی تصویب شد.

خروج نصر تهران از شورای مرکزی

رئیس هیأت مدیره نصر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به خروج اعضای این سازمان از شورای مرکزی اشاره کرد و افزود: در چند مرحله برای تعامل حداکثری با شورای مرکزی تلاش کردیم. ابتدا با توجه به کامل نشدن اعضای هیأت مدیره نصر تهران تهران، در نامه‌‎ای تأخیر در برگزاری هیأت عمومی را تقاضا کردیم، اما متاسفانه با این درخواست موافقت نشد.

او ادامه داد: پیشنهاداتی نیز برای حضور جدی در شورای مرکزی مطرح کردیم. حدود چهل درصد از شرکت‌های حوزه فاوا در فضای اقتصاد دیجیتال، عضو نصر تهران هستند. بر همین مبنا، در این زمینه انتظار همکاری داشتیم. اما براساس قانون، اجازه حضور بیش از سه عضو از نصر تهران در شورای مرکزی داده نشد.

اسلامی با اشاره به تخلفات قانونی که در سه ماه گذشته در نصر کشور اتفاق افتاده است گفت: انتخاب سه کاندیدا برای ریاست نصر کشور باید در اولین جلسه شواری مرکزی انجام می‌شد، درحالیکه این موضوع به جلسه سوم موکول شد. حتی در اسفند و فروردین نیز جلسات شورای مرکزی برگزار نشد و این موضوع، مغایر با اساسنامه است.

او با اشاره به اینکه در نهایت ارتباط مناسبی میان این دو مجموعه برقرار نشد، گفت: نمایندگان تهران در بیانه‌ای انصراف خود را برای خروج از شورای مرکزی اعلام کردند. البته پیشنهاداتی برای نزدیکی دوباره به نصر کشور مطرح شده که انشاالله از آنها استقبال می‌کنیم.

اسلامی افزود: امیدواریم شورای مرکزی در رسیدن به اهداف نظام صنفی رایانه‌ای کشور موفق باشد. در صورت تغییر رفتار و اعمال دوستانِ حداقلی که تاکنون با ما همراهی لازم را نداشته‌اند، آماده‌ایم تا وظایفمان در شورای مرکزی را به‌عهده بگیریم.

اسلامی با تاکید براینکه دوگانه تهرانی و شهرستانی را به کل قبول نداریم، بیان کرد: بحث ما تنها شایسته‌سالاری و شایسته پروری است. ما خواستار به رسمیت شناخته شدن بازیگران حوزه اقتصاد دیجیتال و فاوا در تمامی استان‌ها هستیم. شورای مرکزی قرار است برای کل حوزه فاوا احقاق حق کند و برای همین متخصصان حوزه‌های مختلف فاوا باید در این شورا حضور داشته باشند. اگر شایسته‌سالاری حکم می‌کند از ۲۰ عضو شورای مرکزی، ۱۹ نفرشان از تهران انتخاب شوند، باید گردن نهیم و اگر شایسته‌سالاری حکم می‌کند از یک استان سه نفر حاضر شوند و از استانی دیگر کسی حضور نداشته باشد، باید بپذیریم. در غیر این صورت مغایر با شایسته سالاری عمل کرده‌ایم.

او تاکید کرد: بیشتر اعضای شورا به ویژه افرادی که به تازگی به آن پیوسته‌اند، دل در گروی پیشرفت نظام صنفی دارند، اما متاسفانه یکی دو نفر از دوستان رفتاری غیرصنفی نشان می‌دهند. این افراد ضمن تجدید نظر اساسی در رفتارشان، باید تعهد دهند تا روش و رویه‌ای که در پیش گرفته‌اند را کنار بگذارند. اگر چنین اتفاقی بفتد، ما نیز همراهی حداکثری خودمان را اعلام می‌کنیم.

انتخاب هیأت رئیسه

رئیس هیأت مدیره نصر تهران ادامه داد: به این علت که انتخاب هیأت رئیسه در ابتدای دوره بدون حضور شاخه فروشگاه‌ها انجام شده بود، در سیزدهمین جلسه هیأت مدیره دوره ششم، اعضای هیأت رئیسه انتخاب شدند. آقای جعفر محمدی جایگزین آقای شهراد یوسفی‌زاده شد و آقای علیرضا کشاورز جمشیدیان نیز به عنوان دبیر جدید سازمان انتخاب شد.

اسلامی همچنین به امضای تفاهم‌نامه به اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای اجرایی امضا شد و امیدواریم این نگاه که فاوا، فعال‌کننده سایر صنایع است، در حمایت و همراهی با اتاق تهران عملیاتی شود. این تفاهم‌نامه نقطه عطفی هم برای نصر تهران و هم برای اتاق بازرگانی تهران است و امیدورایم با همکاری این مجموعه بتوانیم راهکارهایی برای ارتقای صنف و اعضای آن در پیش بگیریم.

رئیس هیأت مدیره نصر تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره تشکل آباد گفت: تفاهم‌نامه‌ای در هیأت مدیره نصر تهران بررسی و با اجماع آراء رد شد. موضوعاتی که در این تفاهم‌نامه نوشته شده بود، با استقلال نصرهای استانی مغایر بود. اینکه برخی خارج از شورای مرکزی و فارغ از اساسنامه در تشکلی غیرحزبی عمل می‌کنند، یادآور بازتولید مفوم پدرخواندگی است، به همین دلیل است که قاطعانه این تشکل را نپذیرفتیم.
#کمیسیون#شورای مرکزی

اظهار نظر