سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری AMB Iran 2018 آغاز بکار کرد/ شرکت‌های اروپایی همچنان به تعامل با ایران علاقه مند هستند

سه‌شنبه 26 ژوئن 2018 در 19:34


 

ایستگاه اخبار:سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری AMB Iran 2018 با مشارکت ۱۴ کشور در مراسمی با حضور سفیر بلغارستان در ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز بکار کرد.

سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزی ازامروزبا مشارکت ۱۴ کشور با حضور سفیر بلغارستان در ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که تا هشتم تیر به میزبانی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در تهران برپاست، بیش از ۱۴۴ غرفه دار از ۱۴ کشور از جمله ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اتریش، سوئیس، چین، تایوان، ژاپن، جمهوری چک و روسیه حضور دارند.

در آیین افتتاح این نمایشگاه، «هریستو پولنداکوف» سفیر بلغارستان در ایران و «رضا رحمانی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

این نمایشگاه زمینه مناسبی برای مذاکره های تجاری سرمایه گذاری مشترک در زمینه بهبود و ارتقای صنایع ایران و انتقال فناوری روز را فراهم می آورد.

دکتر امیرحسین شیروی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ماشین ابزار که صبح امروز سه شنبه در مجموعه نمایشگاه‌های شهر آفتاب برگزار شد ضمن بیان این مطلب، گفت: صنعت ماشین ابزار در ایران برای به روز شدن فن‌‌آوری به تعامل با اروپاییان نیازمند است تا بتواند از این طریق ضمن کاهش هزینه‌های تولید گامی در راستای ارتقای فن‌آوری‌های خود بر آید.

وی با بیان آن که همکاری با برخی شرکای تجاری در اروپا به واسطه تحریم‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است، تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های اروپایی همچنان به تعامل با ایران علاقه مند هستند که نشان می‌دهد این تعامل با اروپا مستحکم است.

مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن وتجارت یادآور شد: امسال سومین سال برگزاری این نمایشگاه است و وزارت صنعت همواره در کنار این صنعت و صنعتگران قرار داشته تا بتواند تسهیلات لازم را برای این قشر از صنعتگران فراهم کند.

بر پایه این گزارش، سفیر بلغارستان در این مراسم که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد گفت: خواست بسیاری از کشورهای اروپایی باقی ماندن در بازار ایران است و دوست دارند تا به ادامه همکاری‌ها ادامه دهند. وی افزود: بهتر است تا روند همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

این گزارش حاکی است، ویلفرد شفرد، رییس اتحادیه سازندگان ماشین آلات و تولید ابزار آلمان نیز در این مراسم بر تداوم تعامل و همکاری‌های دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا تاکید کرد.

رئیس اتحادیه سازندگان ماشین آلات تولید ابزار آلمان گفت: آلمان با سهم ۱۵٫۱ درصدی پس از چین با سهم ۳۹٫۳ درصدی، دومین صادرکننده ماشین ابزار به ایران است.

در این نمایشگاه که از امروز تا هشتم تیرماه برپاست، بیش از ۱۴۴ غرفه دار از ۱۴ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اتریش، سوئیس، چین، تایوان، ژاپن، جمهوری چک و روسیه حضور دارند.

سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری AMB Iran 2018 همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

اظهار نظر