زاگرس نشینانِ فهیم و هوشمند در ستاد انتخاباتی مردمی بصیرت

شنبه 12 ژوئن 2021 در 12:51


متأسفانه در دهه‌های گذشته، مردمانِ اصیل و نجیبِ استان‌های لرتبار کشور، علیرغم ظرفیت بالایی که در سرمایه‌های انسانی، طبیعی، فرهنگی و … دارا هستند، همواره درگیر مسائل و مشکلات مختلفی بوده و هرگز به جایگاهی که درخورشان باشد دست نیافته‌اند. شاید بتوان بخش قابل توجهی از این مشکلات را در گرو مدیریت ناکارآمدی دانست که در بخش‌های اجرائی کشور حاکم بوده‌است و این در حالی‌ست که مردمان لر، در هر انتخابات، سهم ارزشمندی را که در تعیین مدیران اجرائیِ کارامد می‌توانند داشته باشند با مهندسیِ غلطِ آرای خود از دست می‌دهند.

 

به گزارش ایستگاه اخبار و به نقل از پایگاه خبری دانستنی آنلاین:زاگرس نشینانِ فهیم و هوشمند، بایستی موشکافانه و با دقت بیشتری به موضوع انتخابات نگاه کنند و توجه کنند که در چندین انتخابات گذشته، همواره افرادی با شعارهای قومیت‌زده و مظلوم نمایانه و تحریک کننده به میدان آمده‌اند و بخش بزرگی از سبد رأی استان‌های حوزه‌ی زاگرس را به خود اختصاص داده‌اند و در نهایت همان‌گونه که پیش‌تر نیز انتظار می‌رفته‌است به راحتی از صحنه‌ی رقابت حذف شده و با اعلام نتایج انتخابات، هیچ ردّی از ادّعاها و شعارهای عوام‌فریبانه‌ی آن‌ها به‌جا نمی‌ماند و حتّی با وجود مشارکت در مسئولیتهای مهم، هیچ‌گونه پیگیری مؤثّری نیز برای حلّ مسائل و مشکلات این مردم غیور انجام نمی‌دهند.
آیا تا کنون از خود پرسیده‌ایم که سرنوشت بخش مهمی از آراء ما در طول شانزده سال اخیر چه بوده‌است؟ آیا با وجود اهدای آرای خود در زَرْوَرقِ قومیت‌گرایی و برادری، به افرادی که تنها با مظلوم نمایی سعی در عوام فریبی داشته‌اند، سهمی از دولت‌ها داشته‌ایم و یا اشخاص مورد نظر در طول این سالیان، تعاملی با دولت‌ها داشته‌اند؟ آیا با آرای ما، فضا برای رشد نخبگان این منطقه در سیستمهای مدیریتی کشور بازتر شده‌است؟ آیا با نگاه قومیت زده توانسته‌ایم به رفع محرومیت و توسعه نیافتگی این جغرافیا کمک کنیم؟ بهتر نیست از امروز به‌جای نگاه قومی در انتخابات -که در مکتب اسلام هم مطرود است- با نگاهی بلندتر و دیدی وسیع‌تر تلاش کنیم با انتخاب اصلح، موتور نیم‌سوز توسعه‌ی کشور را دوباره به راه بیندازیم تا از برکتِ چرخشِ چرخ‌های توسعه، زاگرس عزیزمان نیز بهره‌مند شود؟ بهتر نیست با انتخاب اصلح به برقراری عدالت اجتماعی، اجرای مدیریت کارامد، رفع تبعیض و فساد و سیطره‌ی اخلاق کمک کنیم تا به برکت آن، محرومیت و مشکلات از این منطقه نیز رخت بربندد و دوباره صدای خوش آهنگ چرخهای پیشرفت در گوشه و‌کنار کشور عزیزمان بلند شود و‌ مردم عزیز این منطقه نیز برکت و آثار حضور پرشور خود در انتخابات را بهتر درک‌کنند؟
ان‌شاء‌الله مردم هوشمند لر این‌بار نشان خواهند داد که هرگز در دام شعارهای ناسیونالیستی و عوام فریبانه نخواهند افتاد و این فرمایش رهبر فرزانه‌ی انقلاب را سرلوحه‌ی انتخاب مدیرِ اصلح قرار خواهند داد که : « همه‌ی تمایلات منطقه‌ای و قومی و بخشی باید در پرتو نگاه ملّی براورده شود.»
کمیته سیاسی ستاد انتخاباتی مردمی بصیرت

اظهار نظر