روش نوین درمان سرطان معرفی شد

دوشنبه 19 فوریه 2018 در 16:50


سید هادی مولانا مدیر عامل مرکز آنکولوژی و رادیوتراپی روشنا در نشست خبری معرفی روش نوین درمان سرطان توضیحاتی را بیان کرد.

سیدهادی مولانا  مدیرعامل و مسئول کلینیک روشنا در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به این که سرطان، واژه ای است ترسناک که هر انسانی از ابتلای به آن و حتی از شنیدن نام آن بیم دارد گفت: . اگر بشنویم یکی از دوستان یا بستگان ما به این بیماری گرفتار شده، اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند، نزدیک بودن زمان مرگ اوست. ولی آیا واقعا اینگونه است؟ آیا سرطان، یعنی پایان زندگی و پایان همه آرزوها؟

وی اظهار داشت سرطان ارتباط مستقیمی با افزایش سن دارد و روز به روز رو به افزایش بوده و امکان شروع سونامی سرطان در ایران وجود دارد.

پروژه روشنا در حدود ۶ سال است که کلید خورده و بطور خاص جهت درمان سرطان با روشهای نوین قدم برداشته است و هیچگونه مرکز تخصصی دیگری با این خصوصیات (خصوصی و دولتی) تشکیل نشده است.

وی افزود این مرکز بنا دارد که در جهت کمک به مردم جهت افزایش آگاهی،شناساندن عوامل خطر،تشخیص زودهنگام و در نهایت درمان بصورت روشهای نوین درمانی گام بردارد

روش imrt جدیدترین روش وارد شده در کشور تکنیکی هدفمند بوده و میتواند با درمان سالانه حدود ۳۰۰۰ بیمار از خروج ارز از کشور جلوگیری کند

وی ادامه داد: جامعه ما جامعه ای است که بهداشت را خوب رعایت نمی کند. میزان مصرف سیگار در جامعه ما نسبتا بالاست. مصرف مواد مخدر در جامعه ما کم نیست. مصرف فست فودها زیاد است. استرس و مشکلات روحی و روانی بسیار زیاد است. تحرک و ورزش در جامعه ما کم است. همه اینها از عوامل خطر ابتلا به سرطان هستند. در نتیجه روز به روز آمار سرطان ما نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

مولانا از رونمایی و افتتاح یکی از پیشرفته ترین تکنیک های درمان سرطان خبر داد و گفت: تا کنون ابن دستگاه در اختیار و انحصار سه کشور آمریکایی و اروپایی بوده است و برای اولین بار در ایران اجراء می شود .و جایگاه ممتازی به ایران در منطقه می دهد .

وی ادامه داد: با اجرای این تکنیک از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می شود و علاوه بر آن امکان پذیریش بیمار از کشورهای منطقه و بحث توریسم درمانی هم قابل تحقق است.

دکتر مولانا بیان داشت حتی میشود با معرفی این روش در جذب صتعت توریسم گام موثری برداشت.

 

اظهار نظر