اولویت پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون به طرح های اشتغال زا

پنج‌شنبه 7 اکتبر 2021 در 17:36


ایستگاه اخبار:محمد جعفر ایرانی ،عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در سفر یک روزه به استان لرستان از برخی پروژه های تامین اعتبار شده از سوی بانک بازدید وبا مدیران این شرکت ها گفت و گو کرد.

ایرانی با سفر به شهر ویسیان و بازدید از طرح الکل سازی احمدی واقع در این شهر افزود : طرح مذکور از محل اشتغال پایدار روستایی،مبلغ ۸۴میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است .ایرانی تاکید کرد:بانک توسعه تعاون طرح های اشتغال زا و موثر در اقتصاد منطقه ای را در اولویت پرداخت تسهیلات قرار داده است.
این طرح با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی تقریبا ۲۰ نفر در مرحله بهره برداری است .
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون همچنین از شرکت داروسازی خرمان بازدید کرد و گفت : این شرکت از محل منابع داخلی بانک مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش و همچنین از محل اعتبار کرونا تا مبلغ ۵ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده است .
ایرانی گفت:تعاونی داروسازی گیاهی خرمان از قدیمی ترین تعاونی‌های دانش پایه در لرستان است.

گفتنی است ، شرکت دارو ساز خرمان با داشتن ۱۲۰ نفر پرسنل مستقیم و بدلیل خدمات ارزنده بانک توسعه تعاون،علاقمند است تا همکاری و تعامل بیشتری با بانک متبوع داشته باشد و کلیه عملیات پولی وبانکی شرکت را به شعبه مرکزی خرم آباد منتقل نماید.
ایرانی همچنین در بازدید از طرح برق رسانی کوثر واقع در شهرک صنعتی شماره یک خرم آباد که دارای ۲۵ نفر نیروی انسانی است ، گفت: این پروژه سال ها پیش از تسهیلات ارزی که بانک توسعه تعاون عاملیت آن را بر عهده داشته به مبلغ ۳میلیون یورو استفاده کرده است. ایرانی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون همراهی حداکثری با مدیران این طرح داشته است درباره بدهی ارزی ایجاد شده و حل مشکلات موجود راهنمایی هایی ارائه کرد و گفت : در صورتی که مدیران این شرکت با صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی به توافق برسند ما نیز به توافق آنها پایبند خواهیم بود و احترام خواهیم گذاشت.
عضو هیات مدیره بانک همچنین با حضور در مدیریت شعب استان لرستان و جلسه برخط ویدئو کنفرانسی با روسای شعب استان لرستان اظهار کرد: شعب استان با حضور سرمایه انسانی متخصص و وجود ظرفیت ‌های ممتاز اقتصادی استان در بخش‌ اقتصاد تعاونی این قابلیت را دارد که علاوه بر تحقق اهداف ابلاغی در شاخص‌های مالی و بانکی اعم از تجهیز منابع، اعطای تسهیلات، درآمدهای مشاع و غیر مشاع، ترکیب بهینه منابع سپرده‌ای، صدور ضمانت‌نامه و اعتبار اسنادی و مدیریت مطالبات، شرایطی را فراهم کنند تا با ارائه عملکردی فراتر از اهداف ابلاغی، کمک شایانی به مجموعه بانک در تحقق اهداف توسعه‌ای نیز بنمایند.
وی توضیح داد: استان لرستان با توجه به ویژگی ممتاز اقلیمی برای تحقق شاخص های سرانه ای مطابق با سطح متعارف بانک نیازمند تلاش مضاعف از سوی کلیه همکاران استان است و برای دستیابی به نتایج و دستاوردهای متناسب با کمیت و کیفیت نیروی انسانی نیاز است تلاش بیشتری از سوی کارکنان شعب استان در مقایسه با شعب هم درجه در استان های مجاور مد نظر قرار گیرد.
ایرانی همچنین از شعب مرکزی و علوی خرم آباد بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت شعب و همچنین بررسی مسائل مربوط به خدمات رسانی شعب،در جریان سطح فعالیت ورضایتمندی مشتریان قرار گرفت.
در جریان این سفر،فرزاد فتحی ، معاون اداری مالی مدیریت شعب لرستان ،حبیب فرجی ، معاون اعتباری – حقوقی لرستان ، رسول پولادی ،رئیس حوزه ریاست و سید رسول هاشمی نژاد، بازرس ویژه مدیر عامل محمد جعفر ایرانی ، عضوهیات مدیره بانک را همراهی کردند.

خبرنگار:شاهین احمدنژاد

اظهار نظر