امیرحسین جوانبخت بازپرس ویژه جرایم اقتصادی به تبعیدگاه رفت

شنبه 26 دسامبر 2020 در 18:47


ایستگاه اخبار:امیرحسین جوانبخت بازپرس شعبه ۲۰۹ دادسرای ناحیه ۲ مشهد ( ویژه جرایم اقتصادی ) به شعبه ای دیگر انتقال یافت.
امیرحسین جوانبخت بازپرس انقلابی که پیش از این پرونده های مختلفی از جمله مدارک نامعتبر دو عضو شورای شهر مشهد، تخلفات شهردارسابق ثامن، دستگیری سلطان جعل مدارک و موارد مهم دیگر تلاش قابل ستایشی در جهت برخورد با مجرمین اقتصادی درشهر مقدس مشهد داشته است، به دلیل مسئولیت شفاف سازی که داشت از این شعبه به شعبه دیگری انتقال پیدا کرد.
به دلیل این اتفاق چند روزی است که در فضای مجازی برخی از خبرنگاران مشهدی، فعالین دلسوز مدنی و جوانان انقلابی و جهادی، نسبت به این انتقال واکنش نشان داده اند.
این اقدام بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری در شناخت و تعظیم و تکریم قضات شجاع و تاثیر گذار جهت چهره شدن آنها در مبارزه با فساد،عمل شده است. آنگونه که بیانات ایشان در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه به مناسبت ایام سالروز شهادت شهید بهشتی و هفته‌ی قوه‌ قضائیه در تیرماه سال ۱۳۹۸ بود، فرمودند:” ما داریم قضاتی که با زندگی‌های سختی زندگی می کنند، پرونده‌های سنگین مهمّی هم دستشان هست، [امّا] یک ذرّه‌ هم تخطّی نمی کنند؛ اگر اهل خطا بودند ممکن بود زندگی‌های خیلی بهتری داشته باشند، ابداً [تخطّی نمیکنند]- یا قضات معمولی‌ای [هستند] که دارند کار خودشان را با امانت، با صداقت انجام میدهند.
این اقدام برخلاف رویکرد عدالت محور و ظلم ستیز رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد می دانند که درجلسه هیات عمومی دیوان عالی کشورمرداد ماه ۱۳۹۸ گفت: از نظر ما باید دست قاضی شجاع نفوذناپذیر که فقط خدا و انون را می بیند و بدون توجه به اصحاب ثروت و قدرت بر مبنای حق و عدل رای می دهد، در مقابل همه مردم بالا برد و او را مورد تشویق قرار داد.

اظهار نظر