رونمایی از کتاب «تاریخ روسیه»/ آخر آذرماه تکلیف واردات واکسن کرونا از روسیه معلوم می شود

سه‌شنبه 15 دسامبر 2020 در 17:43


نشست تخصصی توسعه روابط فرهنگی ایران و روسیه صبح امروزدوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ با حضور «دکترامیرمحمودزاده» مدیرعامل انجمن دوستی ایران و روسیه، اعضای هیئت رئیسه انجمن دوستی ایران و روسیه، اساتید دانشگاه، دانشجویان ، فعالین فرهنگی حوزه روسیه و اصحاب رسانه در هتل اسپیناس تهران برگزارشد.

 

«نشست تخصصی توسعه روابط فرهنگی ایران و روسیه» صبح امروزدوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ با حضور «دکترامیرمحمودزاده» مدیرعامل انجمن دوستی ایران و روسیه، اعضای هیئت رئیسه انجمن دوستی ایران و روسیه، اساتید دانشگاه، دانشجویان ، فعالین فرهنگی حوزه روسیه و اصحاب رسانه در هتل اسپیناس تهران برگزارو دراین مراسم «دکتر محمود زاده» مدیرعامل انجمن دوستی ایران و روسیه با شاره به رونمایی کتاب «تاریخ روسیه» اظهارداشت: مطالعه کتاب «تاریخ روسیه» به شناخت عمقی دو کشور کمک می کند و سبب توسعه روابط دوستی و برادری بین ایران و روسیه خواهد شد چرا که بدون آشنایی با تاریخ یک کشور امکان برقراری با آن غیر ممکن است.

دکتر محمود زاده: آخر آذرماه تکلیف واردات واکسن کرونا از روسیه معلوم می شود

دکتر محمود زاده تصریح کرد : یکی از وظایف مهم انجمن های دوستی بین دو کشور معرفی فرهنگ این کشورها به مردم دو کشور است که یکی از زمینه های مهم آن «کتاب» است و کتاب تاریخ روسیه یکی از کتاب های ممتاز و جدیدی است که در این زمینه به تازگی توسط گروهی از مترجمان زیر نظر دکتر رشتیانی ترجمه شده و امیدوارم مطالعه این کتاب در توسعه فرهنگی دو کشور ایران و روسیه مفید باشد.

وی ابرازداشت : واکسن کرونا از طریق روسیه ۲ ماه است که به جامعه جهانی معرفی شده وآخر آذرماه تکلیف واردات واکسن کرونا از روسیه معلوم می شود.

ایزدی: حدود ۴۰ سال است که درگیر بحث روابط ایران و روسیه هستیم

نعمت‌اله ایزد ی آخرین سفیر ایران در شوروی و اولین سفیر ایران در فدراسیون روسیه و نویسنده کتاب ماموریت در مسکونیز درادامه این مراسم درمورد زمینه سازی برای پیشبرد اهداف مشترک دو ملت در حوزه های فرهنگی علمی اجتماعی اظهارداشت : حدود ۴۰ سال است که درگیر بحث روابط ایران و روسیه هستیم و توانستم وزیر علوم وقت را متقاعد کنم از فرصت ها یی که در حوزه تحصیل رایگان برای دانشجویان ایرانی وجود داشت استفاده کنیم.

ایزدی عنوان داشت : سفیر باید به دنبال رفع مشکلات فی مابین باشد احساس من این است که در این حوزه مسائلی وجود دارد که مورد غفلت واقع شده است.

بنابراین گزارش، دکتر محمود زاده مدیر انجمن دوستی ایران وروسیه ؛ جایزه عکس برتر را دراین مراسم به «علیرضا فرامرزیان» اهدا کرد. این عکس نشان می‌دهد در ۱۰ سال اخیر روسیه به شدت مدرن شده وبه خصوص از جام جهانی ۲۰۱۸ نگاه جدیدی به روسیه است و مسکو سیتی منطقه خاصی در روسیه را نشان می دهد . در پایان این مراسم نیز کتاب تاریخ روسیه رونمایی شد.

اظهار نظر