جریان‌سازی کارآفرینی در جامعه باید مدیریت شود

سه‌شنبه 21 نوامبر 2017 در 14:13


علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در “همایش کارآفرینان خیر و خیرین کارآفرین”که به همکاری مجمع کارآفرینان ایران با حوزه خیرماندگار (بنیاد خیریه راهبری آلاء) برگزار شد با اشاره به اهمیت گسترش خیر جمعی در ایجاد زندگی بهتر اظهار کرد:مهمترین وجه این نگرش توانمند کردن انسان ها در  ایجاد زندگی بی‌منتی است که با تلاش خود فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: توانمندسازی انسان‌ها برای زندگی بهتر مهمترین و زیربنایی‌ترین اقدامی است که می‌توان برای سایر افراد یک جامعه انجام داد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: روزی انسان‌ها به دست خداوند متعال است و گاهی برخی افراد واسطه رساندن این روزی به بندگان خدا می‌شوند که می‌توان گفت این افراد کار خدایی انجام می‌دهند.

ربیعی تاکید کرد: کارهای خیر طیف گسترده‌ای را در برمی‌گیرد و انجام امر خیر نباید محدود شود و همه ما باید برای بهبود زندگی شخصی افراد شرایط مورد نیاز را محیا کنیم.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد که بدانیم آسیب‌ها و معضلات اجتماعی همه افراد جامعه را تهدید می‌کند و بر این اساس باید خیر جمعی را گسترش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در جامعه از هم گسیخته افراد دلشان می‌گیرد اما در لایه‌های زیرین و گذشته جامعه می‌توان ارزش‌های حقیقی و گرانبهایی را پیدا کرد که امروزه جزء ارزش‌های فراموش شده هستند.

ربیعی تصریح کرد: بین‌ کارآفرینی و مال‌اندوزی فاصله بسیاری وجود دارد و متاسفانه در جامعه امروز افراد شاخص معرفی شده کسانی هستند که پول مردم را خورده‌اند و بیشتر بین مردم مشهور می شوند که ما در معرفی این افراد مقصر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما افراد کارآفرینی چون عالی‌نسب‌ها در جامعه داریم و باید در معرفی این افراد کارآفرین تلاش بیشتری را لحاظ کرده و جریان‌سازی کارآفرینی در جامعه را مدیریت کنیم.

وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد فرصت‌های برابر اجتماعی برای سایر افراد و انجام عمل صالح را می‌توان از جمله مصادیق خیر جمعی  نام برد و افراد می‌توانند خیر جمعی را از ارزش‌های کوچکی مثل سلام کردن آغاز کنند.

ربیعی یادآور شد: رابطه کارآفرینی با خیر جمعی رابطه مستقیمی است و گروه‌های مختلف در مسئله کارآفرینی جوامع هدف متفاوتی چون سوسابقه‌دارها، معلولان، معتادان و زنان سرپرست خانوار را دربرمی‌گیرند.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارآفرینانی که در مجموعه کاری خود از افراد معلول برای کار و اشتغال استفاده می‌کنند حمایت می‌کند و افراد معلولی را که در این مجموعه‌ها مشغول به کار شوند را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برخی از کارآفرینان نیز با معرفی افراد جویای کار منجر به گسترش خیر جمعی و توسعه کارآفرینی می‌شوند و همچنین فضایی را برای اشتغال به کار افراد ایجاد می‌کنند.

ربیعی تاکید کرد: ما باید از افرادی که دانش و دارایی خود را برای کشور استفاده می کنند، حمایت کنیم چرا که کارآفرینی این افراد برای کشور بسیار قابل اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که عده‌ بسیاری از افراد با حداقل دستمزد کار می‌کنند ضرورت توجه به کارآفرینان و افرادی که در خیر جمعی مشارکت می‌کنند امری ضروری است و فعالیت آنها باید مورد استقبال مسئولان قرار گیرد.

اظهار نظر