پنج جایزه پنج میلیونی در راستای حمایت از نخبه ها اولین حرکت سفیر صلح

یکشنبه 10 مارس 2019 در 21:10


کنسول افتخاری لیتوانی در ایران گفت: لیتوانی به عنوان کشوری که تابع اتحادیه اروپا است از برجام حمایت می‌کند و در همین راستا پنج جایزه پنج میلیونی در حمایت از نخبه ها و ایجاد امید در دل آنها تدارک دیده ایم.

محسن کریمی‌طبسی در جشن استقلال لیتوانی از اتحاد جماهیر شوروی سابق که بعدازظهر امروز در هتل بزرگ تهران با حضور مهمانانی از مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه، تجار و بازرگانان برگزار شد، گفت: یکی از مواردی که در بحث همکاری ایران و لیتوانی به پیشرفت رسیده این بحث ویزاست. ما امروز در تهران مدارک تمامی علاقه‌مندان به سفر به این کشور دریافت می‌کنیم و تمامی مراحل را پیگیری می‌کنیم.

کنسول افتخاری لیتوانی در ایران افزود: در حال حاضر ویزاهای گروهی به‌راحتی صادر می‌شود و تنها در بحث انگشت‌نگاری مشکلاتی وجود دارد که پیش از این ایرانیان به آنکارا می‌رفتند ولی در حال حاضر در حال مذاکراتی با ایتالیا هستیم تا انگشت‌نگاری در سفارت این کشور در تهران انجام شود.

وی ادامه داد: روابط ایران و لیتوانی در حال حاضر رو به گسترش بوده و در حال حاضر به دنبال صادرات هستیم. در این مسیر مجوزهای لازم را برای صادرات مواد اولیه دارو به لیتوانی گرفته‌ایم و امیدواریم سال آینده شاهد رشد خوبی در مناسبات اقتصادی خوبی باشیم.

کنسول افتخاری لیتوانی در کشورمان با اشاره به اینستکس تصریح کرد: لیتوانی بارها به‌طور مشخص اعلام کرده است که تابع اتحادیه اروپا است و تا زمانی که بروکسل به برجام پایبند است، لیتوانی هم آن را تقویت می‌کند و به‌طور مشخص در حال بررسی عضویت در اینستکس هستیم.

 

اظهار نظر