مراسم بزرگداشت روز روان‌شناس و مشاور توسط سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با شکوه فراوان برگزار شد؛

سه‌شنبه 4 می 2021 در 17:59


مراسم روز “روان‌شناس و مشاور” در روز نهم اردیبهشت ماه با شکوه مثال‌زدنی بصورت مجازی برگزار گردید؛ در این مراسم ۶۰۰۰ نفر از روان‌شناسان و مشاوران حضور داشتند.

در ابتدا دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، دکتر غلامعلی افروز رئیس شورای مرکزی، دکتر شکوه‌ نوابی‌نژاد نائب‌رئیس شورای مرکزی و دکتر فریبرز درتاج دبیر شورای مرکزی برنامه‌های یکسال گذشته و آتی سازمان را بیان کردند؛ دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمان ویژه طی سخنانی با تبریک روز روان‌شناس و مشاور از نقش بی‌بدیل سازمان نظام در ارتقاء سلامت‌روان در شرایط کنونی و پساکرونا سخن گفتند و اعلام نمودند در برنامه هفتم توسعه که در حال نگارش هستیم، آماده دریافت نظرات سازمان نظام می‌باشیم.
دکتر کریمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده خود تحصیلات روان‌شناسی دارم. این روز مهم را به جامعه روان‌شناسی و مشاوره تبریک می‌گویم. انصافاً سازمان نظام در دو سال گذشته در بعد کمی و کیفی بسیار تغییر کرده است و اکنون سازمان جایگاه خود را در کشور تثبیت کرده است؛ باید به جناب آقای دکتر حاتمی و مسئولان سازمان و شورای مرکزی تبریک بگویم که اینهمه رشد و پیشرفت صورت گرفته و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی آماده همراهی و همکاری با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره می‌باشند.
در ادامه دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه‌طباطبایی گفت: روز روان‌شناس و مشاور را به کلیه روان‌شناسان و مشاوران کشور تبریک می‌گویم و خرسندم در این مراسم حضورر دارم؛ خصوصاً قرار است از استاد فرزانه دکتر علی دلاور که انصافاً یکی از اسوه‌های علمی و اخلاقی جامعه روان‌شناسی و مشاوره است، تقدیر شود.
وی افزود: اینجانب شاهد تلاش‌های علمی و پژوهشی دکتر دلاور در سال‌های اخیر بوده‌ام. مفتخرم عرض نمایم ایشان عضو هیأت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی می‌باشد. از ابتکار عمل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره صمیمانه تشکر می‌نمایم.
همچنین دکتر حسن پاشاشریفی و دکتر عبداله شفیع‌آبادی از اعضاء شورای مرکزی طی سخنانی از خدمات برجسته دکتر علی دلاور تقدیر کردند
دکتر احمد برجعلی رئیس دانشکده روان‌شناسی و مشاوره دانشگاه علامه‌طباطبایی عنوان داشت: دکتر علی دلاور تمام قله‌های علمی را فتح کردند و دانشجویان زیادی از محضر ایشان بهره بردند. از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره بدلیل دقت نظر و ابتکار عمل در تقدیر از این فرزانه علمی تشکر می‌نمایم.
دکتر علی دلاور استاد ممتاز دانشگاه علامه‌طبایی طی سخنانی گفت: امشب مسئولان و اساتید من را خیلی مورد لطف قرار دادند. از حامیان این جلسه، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره سپاس‌گزارم (متن سخنرانی دکتر دلاور بدلیل اهمیت موضوعی بزودی منتشر می‌شود).
در پایان لوح تقدیر سازمان نظام در فضایی عاطفی و سرشار از همدلی و معنوی به دکتر دلاور اهداء شد. همچنین در این مراسم از خدمات برجسته روان‌شناسان و مشاوران در دوران کرونا تقدیر بعمل آمد، لوح تقدیر سازمان از طرح ملی سندروم کرونا به روش (PTC) با مسئولیت موسسه آموزش عالی مدت و جناب آقای دکتر بشارت به عنوان استاد پروژه و آقای باقری مسئول اجرایی پروژه و طرح گروه جهادی روان‌شناسان و مشاوران و اعزام به بیمارستان‌ها و حمایت روانی و اجتماعی از بیماران کرونا با مسئولیت دکتر مهکام اهداء شد.
گفتنی است، متن سخنرانی حضار بدلیل اهمیت و درخواست‌های فراوان بزودی منتشر می‌شود و از نکات مهم جلسه روز پنجشنبه شرکت روان‌شناسان و مشاوران از کشور های آمریکا، اروپا، کانادا، استرالیا و سایر کشورها که در مراسم بصورت مجازی حضور داشتند.

اظهار نظر