اهدای ویلچر به توان‌یاب‌ها از طریق بازیافت درب بطری

سه‌شنبه 13 فوریه 2018 در 22:04


ایستگاه اخبار:همزمان با سومین سالگرد تأسیس خیریه بازیافت امید، عصر امروز ۲۴ بهمن‌ماه مراسم اهدای ۵۰ ویلچر به ۵۰ توانیاب توسط این نهاد خیریه اهدا شد.

 


محمد پیروز حمیدی مدیرعامل خیریه بازیافت امید در این مراسم با اشاره به این که هدف اصلی این خیریه فظ محیط زیست، کمک به ورود دوباره مواد بازیافتی به چرخه اقتصاد کشور و کمک به توانیاب‌ها است ادامه داد: امید است در سال آینده به هدف هر روز یک ولیچر دست یابیم.

حمیدی با بیان اینکه این مؤسسه، از طریق در آمد حاصل از جمع‌آوری درب بطری‌های پلاستیکی و بازیافت آن‌ها اقدام به خریداری و تهیه ویلچر برای افرادی می‌کنند که هنوز از سوی بهزیستی یا نهاد‌های دیگر موفق به تهیه ویلچر نشده‌اند گفت: اما هر فصل ۵۰ ویلچر را به ۵۰ توانیاب اهدا می‌کنیم، و قرار است در یک سال ۲۰۰ ویلچر اهدا شود.

حمیدی عنوان کرد: ما ۵۰۰ نقطه را در تهران به محل تحویل این درب‌های بطری اختصاص داده‌ایم، و به زودی در تمام شهر‌های دیگر نیز این کار انجام می‌دهیم. ضمن اینکه ما در مناطق زلزله زده کرمانشاه هم ۲۰ ویلچر را به زلزله‌زدگان اهدا کردیم.

وی در ادامه با اشاره به همکاری چند نهاد خیریه دیگر در این امر اظهار کرد: از طریق جمع‌آوری هر ۵۰۰ کیلو درب بطری می‌توان یک ویلچر را تهیه و در اختیار توانیابان نیازمند قرار داد. از سوی دیگر هزینه ریالی هر ویلچر نیز ۴۵۰ هزار تومان است این مبلغ از طریق درآمد حاصل از بازیافت درب بطری‌های پلاستیکی حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: این توان‌یاب‌ها از طریق نهاد‌ها و افراد متخصصی مانند بنیاد آل یاسین، انجمن معلولین فاطمه زهرا (س)، مؤسسه رعد‌الغدیر و چند مؤسسه و نهاد خیریه و یکی از کارخانه‌های مواد غذایی شناسایی و حمایت می‌شوند.

مدیرعامل خیریه بازیافت امید یادآور شد: تا کنون جز این مؤسسه‌ها هیچ نهاد دیگری اعم از دولتی و خصوصی از ما حمایت نکرده است.


**تا کنون بیش از ۸۰ تن درب و تشتک پلاستیکی برای کمک به توان‌یاب‌ها جمع آوری شده است

در ادامه این برنامه علیرضا آتشک مدیرعامل مؤسسه خیریه رعد الغدیر نیر با بیان اینکه انجام کار خیر آسانترین کار هر انسان می‌تواند باشد گفت: برای کار خیر همیشه لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنیم، چرا که فقط کافی است دل یک نفر را شاد کرد.

وی افزود: حرکتی که امروز ما سومین سالگرد آن را جشن می‌گیریم حاصل اراده برای یک کار خیر برای اهدای ولچر به عزیزان امید یاب و توان‌یاب بوده و در عین حال قدمی برای حفاظت از حفاظت از محیط زیست ما است.

آتشک با بیان اینکه تا کنون بیش از ۸۰ تن درب و تشتک پلاستیکی برای کمک به توان‌یاب‌ها جمع آوری شده است گفت: گفت: هزینه تهیه ویلچر بسیار بیشتر از درآمد حاصل از بازیافت این مواد بوده‌است، اما در با کمک این نهاد‌ها توانسته‌ایم این ویلچر‌ها را در اختیار توانیاب‌ها قرار دهیم.


گفتنی است:در پایان این مراسم به ۵۰ توانیاب ۵۰ ویلچر اهدا توسط مسئولان و مدیران نهاد‌های خیریه حاضر در این برنامه اهدا شد.

اظهار نظر