اجرای ۲۴ اثر در هجدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های کشور

دوشنبه 17 فوریه 2020 در 20:47


 ۲۴ اثر در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی هجدهمین جشنواره تئاتر زندانهای سراسر کشور اجرا می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای استان تهران و نائب رئیس ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر زندانهای سراسر کشور روز دوشنبه در نشست خبری هجدهمین جشنواره تئاتر زندانهای سراسر کشور که از چهارم تا هفتم اسفندماه به میزبانی اداره کل زندانهای استان تهران در برج آزادی برگزار می شود، افزود: جشنواره امسال در سه حوزه نمایش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی برگزار می شود.

علی اسماعیلی  ادامه داد: ٢٣ استان در این جشنواره با ۶٠ اثر شرکت کرده اند که با بازبینی آثار ارسال شده، امسال ٩ اثر صحنه ای، ۶ آور خیابانی و ٩ نمایشنامه اجرا می شود.
وی با اشاره به کارکرد فعالیت های فرهنگی و هنری در زندانها گفت: براساس نتایج یک تحقیق، فعالیت های فرهنگی و هنری در زندانها علاوه بر کارکرد سرگرمی و فراغتی موجب افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس مددجویان می شود.
این مقام مسئول در اداره کل زندانهای استان تهران اظهارداشت: تکرار جرم و بازگشت به زندان برای مددجویانی که فعالیت های فرهنگی و هنری انجام می دهند ٢ درصد و تمایل به صفر دارد.
اسماعیلی تصریح کرد: تعامل گروهی در خلال انجام فعالیت های فرهنگی و هنری و تاثیر آن بر بازگشت زندانیان به جامعه مهمتر از تئاتر و آن فعالیت های فرهنگی است و هدف آزادی پایدار مددجویان و بازگشت آنان به جامعه است.
وی با بیان اینکه خانواده زندانیان بیشترین مجازات ها را متحمل می شوند، گفت: سعی داریم آلام و زخم های خانواده زندانیان را با بودجه اندک و تدبیر التیام بخشیم.
این مقام مسئول در اداره کل زندانهای استان تهران اظهارداشت: دو هزار و ٢٠٠ مددجو در قالب ٢٢٠ گروه هنری و نمایشی در مجموع ٩ زندان استان تهران فعالیت می کنند.
اسماعیلی یکی از قمرهای جشنواره تئاتر زندانهای سراسر کشور را آزادسازی زندانیان عنوان کرد و افزود: هر مددجو که در این جشنواره شرکت کند و واجد شرایط آزادی باشد، با پرداخت دین می تواند آزاد شود.
وی اضافه کرد: اولویت آزادی با مددجویان زیر ١٨ در کانون اصلاح و تربیت و زندانیان زن در زندان شهرری است.
اسماعیلی گفت: برای جشنواره تئاتر زندانهای سراسر کشور مددجویان از زندانهای استان های مختلف به تهران آمده اند که علاوه بر شرکت در جشنواره دو کارگاه آموزش بازیگری و تئاتر هم برای آنان برگزار می شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای استان تهران و نائب رئیس ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر زندانهای سراسر کشور گفت: همچنین نخستین تئاتر خیابانی زندانیان زن در جشنواره تئاتر زندانیان برگزار می شود.

اظهار نظر